کرباسیان خبر داد؛

تلاش دولت برای «تعلیق» پیوستن ایران به FATF

تلاش دولت برای «تعلیق» پیوستن ایران به FATF
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 19:47

وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: دولت سعی کرده پیوستن ایران به FATF را در حالت تعلیق نگه دارد.

العالم _ ایران / اقتصادی

مسعود کرباسیان در نشست امروز (دوشنبه 15 مرداد) فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور درباره ورود ارز پتروشیمی‌ها به بازار ارزی، گفت: عمده مجتمع‌های پتروشیمی در اختیار وزارت دفاع، نفت، شستا و تامین اجتماعی است و دولت به دنبال این بوده که به ارز پتروشیمی‌ها نظم دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت در موضوع بازگرداندن ارز جدی است، افزود: یکی از عواملی که می‌توانست به موفقیت گروه دوم ارزی کمک کند، بازگرداندن به موقع ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها بود، لذا در این موضوع حسابرسی‌ها به صورت تک به تک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرکزی در وزارت اقتصاد تشکیل شده که نوع نگرش آمریکا نسبت به تحریم‌های اعمالی علیه ایران را رصد می کند، بیان کرد: هفته گذشته یکی از کارشناسان آمریکایی و طراحان تحریم علیه ایران عنوان کرده که ترامپ نمی‌تواند اهداف تحریمی خود علیه ایران را پیاده کند، زیرا اگر نفت ایران تحریم شود، قیمت جهانی این محصول استراتژیک افزایش می‌یابد و با همان صادرات نفت کم، کمبود درآمد ایران جبران می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه 3 طرح و لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اصلاح نظام بانکی مطرح است، یادآور شد: امیدوارم این طرح سریع تر در صحن علنی مجلس بررسی شود، البته وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز طرحی درباره اصلاح نظام بانکی دارند.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد حدود 33 پروژه در حوزه دولت الکترونیک تعریف کرده است، افزود: دولت درآمد مالیاتی را از 28 هزار میلیارد تومان به 96 هزار میلیارد تومان رسانده و در سیستم مالیاتی بالغ بر 1.3 رکورد ثبت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه مجلس باید درخصوص مبارزه با پولشویی به دولت کمک کند، تصریح کرد: هدف تحریم‌های آمریکا نظام بانکی کشور است و دولت سعی کرده پیوستن ایران به FATF را در حالت تعلیق نگه دارد و عنوان کرده که 4 لایحه در مرحله اجرایی شدن است، اما اگر این لوایح تصویب نشود، ایران در لیست سیاه قرار می‌گیرد و وضعیتی نا مناسب ایجاد می‌شود و فعالیت بانکی خارج از سوئیفت را نیز نمی‌تواند انجام دهد.

خانه ملت

پربیننده ترین خبرها