امارات و تشکیلات خودگردان از مواضع عربستان در قبال کانادا حمایت کردند

امارات و تشکیلات خودگردان از مواضع عربستان در قبال کانادا حمایت کردند
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 21:39

همزمان با بروز تنش در روابط عربستان سعودی و کانادا، برخی کشورها از جمله بحرین، امارات و تشکیلات خودگردان حمایت خود از عربستان سعودی را اعلام کردند.

العالم _ عربستان سعودی

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات با اعلام حمایت از مواضع عربستان سعودی در قبال کانادا، گفت که امارات در کنار عربستان ایستاده است.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، قرقاش افزود: «ما در کنار عربستان برای دفاع از حاکمیت و قوانین خود و اقداماتی که اتخاذ کرده است، ایستاده‌ایم.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن حمایت از تصمیمات عربستان سعودی درباره کانادا، بر مخالفت خود با هر گونه مداخله در امور داخلی عربستان تأکید کرد و گفت که «این امر به حاکمیت عربستان خدشه وارد می‌کند.»

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، عباس همچنین مداخله کانادا در امور داخلی عربستان را محکوم کرد و آن را دخالتی آشکار خواند.

پیش از این وزارت خارجه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای حمایت مطلق خود از مواضع عربستان در قبال کانادا را اعلام کرد.

کانادا پیش از این در بیانیه‌ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بود. 

عربستان، بیانیه کانادا را «دخالت آشکار در امور داخلی» خودش توصیف کرده و گفته در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.

وزارت خارجه عربستان بامداد دوشنبه (۱۵ مردادماه) در بیانیه‌ای تصریح کرد سفیر کانادا در این کشور را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها