صهیونیست ها از ورود یک هیات ترک به شهر قدس جلوگیری کردند

صهیونیست ها از ورود یک هیات ترک به شهر قدس جلوگیری کردند
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 23:24

رژیم صهیونیستی از ورود یک هیات ترک به شهر قدس جلوگیری کرده و اعضای آن را از فرودگاه به کشورشان بازگرداند.

العالم / فلسطین اشغالی

رسانه های فلسطینی روز دوشنبه اعلام کردند که شماری از اعضای این هیات پیش از بازگشت به ترکیه به بهانه نداشتن روادید، مورد بازجویی قرار گرفتند.

برخی از افراد بازگردانده شده قصد داشتند برای انجام مصاحبه با متقاضیان فلسطینی دریافت بورسیه دانشگاه های ترکیه به شهر قدس وارد شوند. 

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی فرودگاه بین المللی بن گوریون گروهی 90 نفره از شهروندان ترکیه را به کشورشان بازگرداند و برخی از این افراد پس از اخراج، مورد بازجویی و تحقیقات امنیتی قرار گرفتند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی 72 نفر از 93 مسافر یک پرواز که توسط یک شرکت گردشگری خصوصی به سرزمین های اشغالی رفته بودند را بازگردانده است.

این حادثه یک هفته پس از تبادل اتهامات میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تصویب لایحه «دولت- ملت یهود» گفته بود روح هیتلر در برخی مسئولان اسرائیل حلول کرده است.

نتانیاهو در واکنش به سخنان اردوغان گفت: ترکیه در حال تبدیل شدن به یک 'دیکتاتوری تاریک' است.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای اضافه کرد که 'اردوغان در حال کشتار سوری ها و کردها است و دهها نفر از شهروندان خود را زندانی کرده است.'

بر اساس مصوبه جدید صهیونیست ها که روز پنجشنبه 28 تیر 1397 در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شد، این رژیم خود را به صورت رسمی به عنوان یک کشور یهودی معرفی می کند و از این به بعد زبان عربی دیگر به عنوان زبان رسمی شناخته نمی شود و زبان عبری تنها زبان رسمی آنها به شمار می رود. همچنین هر دو بخش شرقی و غربی قدس پایتخت کشور به اصطلاح یهودی عنوان شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها