وزیرمشاور در دولت نجات ملی یمن:

تجاوز به یمن توطئه ای آمریکایی - صهیونیستی است

تجاوز به یمن توطئه ای آمریکایی - صهیونیستی است
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 07:54

وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن گفت: تجاوز به یمن توطئه و نبردی آمریکایی - صهیونیستی است که سعودی ها و اماراتی ها ابزار اجرای آن هستند.

العالم - یمن

'احمد القنع' گفت: این تجاوز توسط سعودی ها و اماراتی ها انجام شد و آن ها نیز متاسفانه برخی یمنی را برای این تجاوز به کار گرفتند.

وی افزود: تجاوز به یمن همه قواعد بازی را تغییر داد و جهان را شگفت زده کرد.

القنع اظهارداشت: پیشرفت صنایع اسلحه سازی و بومی سازی آن، کشورهای متجاوز را با سردرگمی روبرو کرده است.

وی بیان کرد: دشمن چنان گیج شده است که گاهی سلاح و گاهی مواد اولیه و قطعات آن را ایرانی می دانند ولی آنچه قطعی است، این سلاح حاصل عقل و اندیشه یمنی است.

وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن گفت: پیش از این اندیشه یمنی جدی گرفته نمی شد ولی امروز با فرصتی که پیدا کرده است توانست و می تواند معجزه آفرینی کند.

القنع افزود: ما با اینکه مورد تجاوز قرار گرفته ایم بارها برای صلح و آشتی اقدام کردیم ولی آن ها با موشک و گلوله پاسخ ما را دادند.

وی بیان کرد: ما تا آخرین نفر از سرزمینمان دفاع می کنیم و اگر متجاوزان به کشتار ملت یمن ادامه دهند ما به مرحله حمله وارد می شویم.این مرحله هم اکنون با حمله موشکی آغاز شده است ولی درآینده به هجومی ازنوع متفاوت آن اقدام خواهیم کرد.

القنع اظهارداشت: ما خواستار گفت و گو و توقف تجاوز و ورود به مذاکره هستیم ولی هربار که دستمان را برای صلح دراز کردیم آن ها موشک و بمب های خود را بر سر ملت یمن ریختند و کشتار شهروندان را افزایش دادند که جدیدترین نمونه آن در الحدیده مشاهد شد.

وی اضافه کرد: هدف متجاوزان بسیار واضح و روشن و آن اشغال یمن به خاطر موقعیت جغرافیایی از جمله قرارگیری در کنار دریای سرخ و عرب و تنگه باب المندب است.

وزیرمشاور در دولت نجات ملی یمن درباره اوضاع مناطق جنوبی این کشور نیز گفت: جنوب درگیر یک اشغالگری آشکار است که استان های آن میان اشغالگران سعودی و اماراتی تقسیم شده است و برخی مزدوران جنوبی به آن ها در این اشغالگری کمک می کنند ولی بیشتر ساکنان چاره ای ندارند.

القنع بیان کرد: بسیاری از جنوبی ها اکنون تغییر موضع داده اند زیرا دیدند که با حضور اشغالگران خارجی وضع آن ها بدتر و زندگی آن ها در سایه این اشغالگری دشوارتر شد.

وی افزود: فقط عده محدودی از مزدوران جنوبی که با خون بیگناهان سوداگری می کنند از این وضعیت سود می برند و من اطمینان دارم که به زودی انتفاضه ای سهمگین استان های جنوبی را دربر می گیرد.

القنع گفت: متجاوزان با ادامه کشتار ملت یمن می خواهند ملت را خسته کنند تا بر انصارالله و دیگر نیروهای مدافع کشور بشورند ولی میهن دوستی این ملت تاکنون همه توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها