حمایت اردوغان از مادورو پس از ترور نافرجام

حمایت اردوغان از مادورو پس از ترور نافرجام
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 09:51

در پی "ترور" نافرجام نیکولاس مادورو حین سخنرانی برای نظامیان این کشور، رئیس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی احوال همتای ونزوئلایی‌ خود را جویا شد.

العالم- ترکیه 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابعی در دفتر ریاست جمهوری آنکارا اعلام کردند رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه که از متحدان نزدیک نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست، برای سربازانی که حین این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی کرد ولی جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

روابط مادورو و اردوغان همزمان با تیره شدن مناسبات آنکارا با غرب در ماه‌های اخیر و روابط متزلزل ونزوئلا با ایالات متحده بهبود یافته است. رهبر ونزوئلا ماه گذشته در مراسم تحلیف اردوغان در آنکارا حاضر شد و او را "دوست ونزوئلا و رهبر جهان جدید چند قطبی" توصیف کرد.

مادورو همچنین در نشست دسامبر ۲۰۱۷ که اردوغان برای تقبیح تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار کرده بود، میهمان ویژه غیر مسلمان بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا شنبه حین سخنرانی در رژه نظامیان بود که ناگهان پهپادی در آسمان منفجر شد و سخنان او نیمه‌ تمام ماند. پی از آن صفوف سربازانی که رژه می‌رفتند به هم خورد. مادورو و دولتش می‌گویند که رئیس‌جمهوری ونزوئلا هدف دو پهپاد مسلح قرار گرفته بود اما جزئیات این حادثه هنوز مشخص نیست.

وزارت خارجه ترکیه به شدت از وقوع این حادثه "ابراز تاسف" کرد و گفت "مایه خشنودی" است که مادورو آسیبی ندیده است.     

ایسنا 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها