پاسخ طعنه آمیز ظریف به تهدید توئیتری ترامپ

پاسخ طعنه آمیز ظریف به تهدید توئیتری ترامپ
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 07:58

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به توئیت تهدید آمیز رئیس جمهوری آمریکا علیه شرکت های بین المللی دارای روابط تجاری با ایران و همچنین توئیت وی پیرامون صلح جهانی نوشت: روابط بین الملل جشنواره انتخاب ملکه زیبایی با کلیشه های نخ نما درباره آرزوی صلح جهانی نیست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با اشاره به توئیت رئیس جمهوری آمریکا درباره صلح جهانی نوشت: این اولین بار نیست که یک جنگ طلب ادعا می کند که به خاطر «صلح جهانی» جنگ به راه می اندازد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به تحریم های ایران و ضمن تهدید شرکت های بین المللی دارای روابط تجاری با تهران، مدعی شد: من در پی «صلح جهانی» هستم نه چیز دیگر.
وزیر خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: کج خلقی ها و توئیت های با حروف بزرگ این واقعیت را که جهان از یکجانبه گرایی آمریکا خسته شده، تغییر نمی دهد. توقف تجارت آمریکا و از بین بردن 100 هزار شغل در این کشور برای ما مهم نیست، اما جهان از فرمان های بی فکر توئیتری پیروی نمی کند.
ظریف در پایان افزود: (این را) از اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ده ها شریک تجاری دیگر ما بپرسید.
چین، روسیه و اتحادیه اروپا به دنبال آغاز تحریم های یکجانبه آمریکا، حمایت خود را از برجام اعلام کرده اند در همین خصوص اتحادیه اروپا تاکید کرده است شرکت های اروپایی که از تحریم واشنگتن علیه ایران پیروی کنند، را تحریم خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها