هنیه:وحدت فلسطینیان هر توطئه ای را خنثی می کند

هنیه:وحدت فلسطینیان هر توطئه ای را خنثی می کند
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 15:09

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: هدف از ائتلاف های منطقه ای در حال تشکیل گنجاندن رژیم صهیونیستی در آن وتروریستی دانستن مقاومت فلسطینی است اما فلسطینیان با وحدت خود می توانند هر توطئه ای را خنثی کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری المیادین،هنیه امروز چهارشنبه افزود: هیات حماس به زودی برای مذاکره درباره آشتی، رفع محاصره، برقراری آتش بس ومقابله با تجاوزهای رژیم اشغالگر و بازسازی مساله فلسطین بر پایه اصول محکم ، عازم قاهره می شود. 

وی تاکید کرد در نشست وحدت و بازگشت که توسط جنبش حماس با حضور رهبران گروه های فلسطینی برگزار شد دفتر سیاسی حماس همه مسائل مربوط به مساله فلسطین از جمله تصمیم آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آن، برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت ومحاصره نوار غزه بررسی واعلام کرد که مساله فلسطین تنها مساله حماس نیست بلکه مسئله ملی است.

صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت: دغدغه اعضای دفتر سیاسی حماس آشتی، بازگشت وحدت ، رفع محاصره از نوار غزه است وحماس تلاش خود برای دستیابی به آشتی وتحقق وحدت ملی را خواهد کرد وامید است که فلسطینیان در این مسیر گام بردارند.

العاروری راهپیمایی بازگشت را کابوس رژیم صهیونیستی دانست وگفت : این امر دارای واکنش های فلسطینی، عربی، اسلامی وبین المللی بزرگی است که می تواند توطئه ها را خنثی کند.

** دستگیری 2 فلسطینی را در رام الله 
نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز 2 جوان فلسطینی را در شهرک بیت ریما واقع در شمال غرب رام الله دستگیر وزندانی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به منزل فلسطینیان در شهرک بیت ریما عزیز وائل الریماوی 29 ساله وسامر سامی الریماوی 27 ساله دو اسیر فلسطینی آزاد شده را دستگیر و با خود بردند. 

با تشدید درگیری میان فلسطینیان ونظامیان رژیم صهیونیستی شماری از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک آور وگلوله صهیونیست ها زخمی شدند. 

** حماس : راهپیمایی های بازگشت ادامه دارد
خالد البطش مسئول روابط ملی جنبش جهاد اسلامی گفت: که راهپیمایی های بازگشت ورفع محاصره به عنوان گزینه مردمی ممتاز ادامه خواهد یافت.

البطش با اشاره به اینکه نام راهپیمایی جمعه آینده 'زندگی وآزادی حق غزه است افزود: این راهپیمایی ها جایگزین گزینه مقاومت واسلحه نیست.

البطش با تاکید بر مقابله با توطئه معامله قرن از فلسطینیان خواست با وحدت وکنار گذاشتن تفرقه با توطئه بزرگ از بین بردن مساله فلسطین ومروجان آن مقابله کنند .

البطش با تاکید بر تحقق وحدت ملی بر اساس توافقنامه سال 2011 قاهره، ضرورت بازسازی سازمان آزادیبخش به عنوان خانه بزرگ فلسطینی ها را خاطر نشان ساخت.

پربیننده ترین خبرها