تحریم روسیه به اتهام استفاده از گاز اعصاب!

تحریم روسیه به اتهام استفاده از گاز اعصاب!
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 05:26

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه روسیه را به استفاده از «تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیک» برای سوءقصد به جان یک جاسوس پیشین این کشور متهم و اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را به این بهانه علیه مسکو وضع می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش نیویورک پست، این تحریم‌ها واکنشی به پرونده مربوط به «سرگئی اسکریپال» و دخترش است که ادعا شد سال گذشته در انگلیس هدف حمله با گاز اعصاب قرار گرفت.
«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ایالات متحده برمبنای قانون کنترل و حذف تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک مصوب 1991تشخیص داده که دولت فدراسیون روسیه یا این تسلیحات را علیه اتباع خود به کار گرفته و یا با بکارگیری آن ها، مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده است.
نوئرت تاکید کرد که مطابق با قوانین داخلی آمریکا و لزوم مطلع کردن کنگره این کشور، تحریم‌های جدید علیه مسکو از 22 اوت (31 مرداد) اجرایی خواهد شد.
اسکریپال و دخترش چهارم مارس گذشته (13 اسفند 1936) به صورت بیهوش روی نیمکتی در پارک شهر سالزبری انگلیس پیدا و به بیمارستان منتقل شده بودند.
گرچه آن‌ها پس از چند هفته بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، اما این حادثه موجب ایجاد تنشی جدی در روابط میان روسیه با انگلیس و اتحادیه اروپا شد.
لندن در آن زمان 23 دیپلمات روس را اخراج کرد به پیروی از این کشور، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا هم واکنش مشابهی نشان دادند. مسکو اما هرگونه دخالت در این حادثه را رد و انگلیس را به تخریب عامدانه روابط دو کشور متهم کرده است.
وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه همزمان با تلاش‌های ماه‌های گذشته دولت آمریکا برای بهبود روابط میان دو کشور صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها