اذعان عمران خان به وجود بی اعتمادی بین پاکستان و آمریکا

اذعان عمران خان به وجود بی اعتمادی بین پاکستان و آمریکا
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 09:59

رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در دیدار خود با معاون سفارت آمریکا در این کشور گفت که روابط اسلام آباد -واشنگتن با بی اعتمادی مواجه است.

العالم- آسیا

هیات دیپلماتیک سفارت آمریکا در پاکستان، دیشب (چهارشنبه شب) به ریاست 'جان هوور' معاون سفارت این کشور در اسلام آباد در 'بنی گالا' با عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی حزب 'تحریک انصاف پاکستان'، عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان و نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور نیز در این دیدار، به معاون سفارت ایالات متحده گفته است که تنش های واشنگتن و اسلام آباد، نتیجه بی اعتمادی در روابط دو جانبه است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی جزب تحریک انصاف پاکستان، موضوعات مربوط به منافع متقابل از جمله روابط پاکستان و ایالات متحده، تجارت دو جانبه و ثبات در افغانستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.
عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در این دیدار از گفت و گو و نه جنگ به عنوان راه حل مشکلات افغانستان یاد کرده و گفته که مایه خوشحالی است که این روزها سخنانی در خصوص به کارگیری راه حل سیاسی به جای جنگ از ایالات متحده آمریکا نیز شنیده می شود.
عمران خان در این دیدار گفته که حزب تحریک انصاف (PTI) روابط پاکستان با واشنگتن را بر اساس اعتماد متقابل می خواهد تا بتوان روابط بین دو کشور را متعادل تر و قابل اعتمادتر کرد.
وی همچنین تحقق ثبات در افغانستان را به نفع پاکستان، آمریکا و منطقه دانسته و گفته است: این مهم باید از طریق مشارکت سیاسی محقق شود.
این اخبار در حالی در رسانه ها منتشر می شود که چند روز گذشته عضو ارشد حزب پیروز انتخابات پاکستان (تحریک انصاف) و وزیر احتمالی اقتصاد و دارایی در دولت آتی اسلام آباد در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفته که واشنگتن به جای اینکه به کشور ما توجه داشته باشد، برای پرداخت بدهی های خود به چین فکر کند.
'اسد عمر' وزیر دارایی احتمالی دولت عمران خان افزود که واشنگتن حدود یکهزار و 200 میلیارد دلار به چین بدهکار است و این کشور باید در وهله نخست، به فکر پرداخت بدهی های خود به پکن باشد. 
'علی جهانگیر صدیقی' سفیر پاکستان در آمریکا نیز نهم مردادماه در دیدار با 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن، با وی در خصوص راهکارهای حل اختلافات و عادی سازی روابط فیمابین به تبادل نظر پرداخت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها