هیلی: آمریکا نمی‌تواند مدت طولانی منتظر اقدام کره شمالی بماند

هیلی: آمریکا نمی‌تواند مدت طولانی منتظر اقدام کره شمالی بماند
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 10:10

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، ایالات متحده مایل نیست به مدت طولانی منتظر کره شمالی بماند تا گام‌هایی در راستای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

العالم- آمریکا 

به نقل از خبرگزاری رویترز، در نشست تاریخی ماه ژوئن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، روسای جمهوری کره شمالی و آمریکا متعهد شدند تا در راستای اتمام برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ حرکت کنند اما این دو کشور برای رسیدن به توافقی حاوی جزئیات که به این هدف بینجامد، تقلا می‌کنند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سفر به کلمبیا به خبرنگاران گفت: توپ در زمین کره شمالی است. آنها باید این مساله را درک کنند که جامعه بین‌المللی هنوز انتظار دارد که آنها خلع سلاح هسته‌ای انجام دهند بنابراین اگر آنها می‌خواهند صبر کنند ما نیز مایلیم منتظر بمانیم اما نمی‌خواهیم این انتظار برای مدت طولانی صورت بگیرد.

در همین حال جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه گفت: مایک پامپئو، ‌وزیر امور خارجه آمریکا آماده است تا برای دور دیگری از گفت‌وگوها با کیم جونگ اون به کره شمالی برود.

نیکی هیلی تاکید کرد، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست‌های قاطع ایالات متحده را به کره شمالی منتقل کرده است و واشنگتن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را تضعیف یا حذف نخواهد کرد. روسیه و چین به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده‌اند تا درباره کاهش تحریم‌های پیونگ یانگ پس از نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور میان ترامپ و کیم بحث و رایزنی صورت بگیرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: این روندی طولانی خواهد بود و می‌دانیم که این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد. ما باید شاهد خلع سلاح هسته‌ای باشیم و تا زمان رسیدن به این هدف متوقف نخواهیم شد. نیکی هیلی که برای شرکت در مراسم تحلیف ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا به این کشور سفر کرده همچنین درباره مهاجرانی که از ونزوئلا فرار کرده‌اند گفت واشنگتن ۹ میلیون دلار به کلمبیا اختصاص می‌دهد تا به این مهاجران رسیدگی کند.

نیکی هیلی گفت: ما واقعا باید این سوال را مطرح کنیم که این وضعیت تا چه زمانی قابل تحمل است. بودجه‌ای که آمریکا اختصاص می‌دهد برای تامین آب آشامیدنی، سالم نیازهای بهداشتی،‌ پاکسازی و درمانی خواهد بود تا بتواند کمکی واقعی به مردم ونزوئلا کند.

در پی بحران اقتصادی ونزوئلا بسیاری از مردم این کشور با اندوخته‌ای محدود وارد کلمبیا شدند و اکثر آنها نیازمند دریافت غذا و کمک‌های درمانی هستند. هیلی با اشاره به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: زمانی فرا می‌رسد که باید به کارهای مادورو رسیدگی کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها