وزارت خارجه اتهامات نشست جده علیه ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه اتهامات نشست جده علیه ایران را محکوم کرد
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 17:09

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مفاد بیانیه 11 ماده ای نشست نمایندگان دائم سازمان همکاری اسلامی در جده، اتهامات وارده به کشورمان را شدیدا محکوم کرد.

العالم-ایران/سیاسی

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز پنجشنبه اظهار داشت: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم صدور ویزا از سوی عربستان سعودی امکان حضور در نشست های سازمان همکاری اسلامی در جده را ندارند و این گونه بیانیه ها با اعمال فشار عربستان سعودی و به صورتی غیرمنصفانه و یکجانبه تهیه و منتشر می شود. 

سخنگوی وزارت خارجه افزود: کشورهای متجاوز به یمن که مسئول بحران انسانی بیش از چند ساله و کشتار روزانه مردم بی دفاع یمنی با پیشرفته ترین خریدهای نظامی و ویرانی زیرساخت های این کشور هستند، برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود و انحراف افکار عمومی منطقه و جهان، دست به صدور این گونه بیانیه های بی ارزش و سوء استفاده از نهادها و ساز و کارهای منطقه ای و بین المللی می زنند.

قاسمی تصریح کرد: صدور این گونه بیانیه ها به نام و با سوء استفاده از اعتبار سازمان همکاری اسلامی، علاوه بر ایجاد بی اعتمادی در میان اعضای آن، اتلاف سرمایه ها و ظرفیت های کشورهای عضو، ناکارآمد کردن سازمان در موضوعات و مسائل اصلی مبتلا به جهان اسلام را به دنبال دارد و موجب تضعیف جایگاه این سازمان در سطح بین المللی می شود.
 

پربیننده ترین خبرها