واکنش «کمیته ملی امور اسرای یمن» به حمله امروز متجاوزین سعودی به صعده

واکنش «کمیته ملی امور اسرای یمن» به حمله امروز متجاوزین سعودی به صعده
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 17:08

درحمله ائتلاف سعودی به اتوبسهای حامل دانش اموزان درصعده 47 دانش امز شهید و 77 تن زخمی شدند.

العالم - یمن

بیانیه «کمیته ملی امور اسرای یمن»  در محکومیت حمله ائتلاف سعودی به صعده به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحيم

منافقان و مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن تحت سرکردگی آمریکا و عربستان در جنایتی بسیار وحشیانه ، جنایات خود در حق اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن را تکرار کردند و این بار سه اسیر دیگر را به ضرب گلوله و در حالی که دستان شان را از پشت و چشمانشان را بسته بودند به شهادت رساندند.

این جنایت جدید در زمانی است که ستاد تبلیغات جنگ یمن کلیپ ها و نوارهای ویدئویی از قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن پخش کردند که با مزدوران به اسارت درآمده با اخلاق و رفتار خوبی تعامل می کردند تا جامعه جهانی تفاوت بین دو طرف را ببیند و موید این واقعیت برای همه باشد که هر کسی که زیر پرچم متجاوزان به یمن می جنگد گروه های تروریستی قاعده و داعشیانی هستند که آمریکایی ها و اماراتی ها و سعودی ها آنان را به مزدوری گرفته اند.

ما در کمیته ملی رسیدگی به امور اسرا این جنایت هولناک را محکوم و تاکید می کنیم که این جنایات رفتارهای فردی و شخصی نیست و تکرار آن و به تصویر کشیدن آن و انتشار آن بیانگر طبیعت و ماهیت طرح مجرمانه و جنایتکارانه ائتلاف متجاوز به یمن است و مقامات و فرماندهان ائتلاف متجاوز به یمن مسئول این جنایت هستند و باید مسئولیت ان را بر عهده بگیرند.

ما همچنین معتقدیم که سکوت سازمان های بین المللی و ناتوانی آن ها از محکوم کردن این جنایات باعث جسورتر شدن این جنایتکاران به تکرار جنایات شان بدون هیچ بیم و ترس و نگرانی و بدون هیچ تعقیب و پیگرد قضایی و قانونی شده است.

بنابراین ما کشورهای متجاوز و در راس آنان ها دو رژیم سعودی و اماراتی را مسئول کامل همه جنایاتی می دانیم که مزدوران شان در یمن مرتکب می شوند.

ما از همه احزاب ملی و سازمان های بین المللی و محلی می خواهیم که این جنایات را محکوم کند و به طور جدی و موثر و فعال در همه زمینه ها حرکت کند و عاملان این جنایات را پیگیری کنند تا به مجازات شان برسند.

رحمت خدا بر شهدا باد

شفای زخمیان  و ازادی اسرا را آرزومندیم...

و پیروزی برای ملت مظلوم ما است

کمیته ملی امور اسرای یمنی این بیانیه را در تاریخ 9 اوت سال 2018 میلادی در صنعا منتشر کرد

پربیننده ترین خبرها