هشتک «همبستگی با مردم ایران» در فضای مجازی عراق تِرند شد

هشتک «همبستگی با مردم ایران» در فضای مجازی عراق تِرند شد
جمعه 19 مرداد 1397 - 08:09

کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی توئیتر با هشتک های مختلف با مردم ایران اعلام همبستگی کردند و نوشتند که باید این کشور در مقابل تحریم های آمریکا از ایران حمایت کند.

العالم - عراق

کاربران عراقی در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتک های مختلف اعلام کردند باید از ایران در مقابل تحریم های آمریکا حمایت کرد؛ دو هشتک «#ايران» و «#متضامن_مع_الشعب_الأيراني» (همبستگی با مردم ایران) جزء ترندهای توئیتر در فضای مجازی عراق شده است.

کاربران عراقی همچنین برای اعمال نظرات خود از هشتک «#العبادی_لا_یمثلنا» (عبادی نماینده ما نیست) نیز استفاده کردند و در آن نسبت به اظهارات العبادی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران موضع گرفتند.

در پیمایش توئیت های کاربران عراقی می توان مشاهده کرد که آنها غالبا با یادآوری حمایت های ایران از این کشور در شرایط مختلف و سخت از جمله جنگ با تروریست، ایستادگی در کنار ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا را واجب دانستند و تصمیم خلاف این را مغایر با اسلام و جوانمردی دانستند، «حیدر اللامی» کاربر عراقی در توییت خود نوشته است: «نمک نشناسی، خصلت جوانمردان نیست؛ موضع گیری العبادی، موضعی است که نه الحشد الشعبی، نه غیرتمردان، نه آزادمردان و نه اکثر ملت عراقی از آن راضی نیستند».

کاربر دیگری به نام 'سجا السعدی' آورده است: از شهدای ایرانی، جانبازان ایرانی ، سردار قاسم سلیمانی و از خانواده های شهدا و جانبازان ایرانی معذرت میخواهم و می گویم #العبادی_لا_یمثلنا (العبادی نماینده ما نیست).

«فراس ارماحی» یکی از کاربران عراقی توئیتر نوشته است: «ایران برای آزادسازی کشورهای عربی شهید داده است ولی سران عرب امروز از تحریم ایران حمایت می کنند. در سال 2014 سران عرب علیه عراق توطئه کردند ولی فقط این ایران بود که به کمک عراق شتافت. او [حیدر العبادی] امروز برای تضمین پیروزی خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اِعمال تحریم ها علیه ایران حمایت می کند. شما عرب ها واقعاً چه کسانی هستید و ایرانی ها چه کسانی هستند؟!»

کاربر عراقی دیگر با نام کاربری «هدی» نوشت است: «متأسفم هادی! تو خونت را روی خاک ما ریختی ولی ما گرسنگی را به خاک تو خواهیم آورد.»

 

کاربر عراقی با نام «نِرو» نوشته است: اگر تو [حیدر العبادی] تصور می کنی که کسب رضایت آمریکا در حکم یک پیروزی است، اشتباه می کنی. باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد، بیدار بشوی.

کاربر عراقی با نام «الحسنی» نوشته است: جمهوری اسلامی ایران جمهوری بزرگ باقی خواهد ماند. ما قلباً از ایران حمایت می کنیم و اظهارات فرزند فرمانبردار بریتانیا را محکوم می کنیم. تحریم های ترامپ برود به جهنم. 

کاربر عراقی با نام «ابو زکریا» نوشته است: «می گویند " کج بشین ولی راست بگو"؛ توطئه ها برای از بین بردن ما همچنان ادامه دارد زیرا توطئه گران ما را شایستۀ زندگی نمی دانند و ما در هر کاری شکست می خوریم و بمب گذاری ها کمر ما را شکسته است و در این اوضاع و شرایط هیچ کسی بجز ایران از ما حمایت نمی کند/ من طرفدار هیچ حزبی نیستم ولی از آمریکا هم در تحریم کشور همسایه و استراتژیک مان (ایران) حمایت نمی کنم»

کاربر عراقی با نام «شموخ رافضیه» نوشته است : العبادی می گوید که با تحریم ها مخالف است ولی پایبند به آن خواهد بود! این گفته به معنای آنست که به روی تو شمشیر کشیده ام ولی چشمم گریان است/ ما مطمئن هستیم که ایران بزرگ همۀ بحران ها و سختی ها را پشت سر خواهد گذاشت . 


کاربر عراقی دیگری نوشته است: « آنها از محاصره و تحریم ایران خوشحال هستند/ برای چه؟ / اولین دلیل اینکه ما عرب هستیم/ مگر عرب و غیر عرب داریم؟/ پس آموزه های اسلامی که به آن معتقدیم، کجاست؟ / کاش مسائل را ریشه ای بشناسیم سپس قضاوت کنیم تا در دام دشمن نیفتیم و دوست را از پای درنیاوریم»

 
کاربر دیگری با هشتک «اعلام همبستگی با ایران» نوشته است: ما با کسی که دوست اهل بیت (ع) است، دوست هستیم و با کسی که دشمن اهل بیت (ع) است، دشمن هستیم. 

 

در کنار کاربران شبکه های اجتماعی عراق، احزاب سیاسی این کشور نیز تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند و خواستار حمایت از ایران در شرایط تحریمی شدند (بیشتر بخوانید)

 

پربیننده ترین خبرها