تحریم نفت ایران افزایش قیمت انرژی را به دنبال دارد

تحریم نفت ایران افزایش قیمت انرژی را به دنبال دارد
جمعه 19 مرداد 1397 - 09:48

رادیو بین المللی چین امروز (جمعه) در تحلیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران سه درصد از نیازهای نفت جهان را تامین می کند تحریم صادرات نفت این کشور توسط آمریکا منجر به افزایش قیمت انرژی در جهان خواهد شد.

 

این رادیو افزود: ترامپ پس از روی کار آمدن، سیاست‎هایی را در پیش گرفته که مثل یک سیاه‎چاله فضایی عمل می‎کند و در دل تاریکی، نقاط روشن رشد اقتصاد جهانی را می‎بلعد، خروج آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران نمونه این سیاه چاله ها است.

این تحلیل می افزاید: 8 مه (18اردیبهشت) امسال واشنگتن اعلام کرد از توافقنامه جامع مساله هسته ای ایران که سال 2015 میلادی امضا شده بود خارج می‎شود. 
در ادامه این تحلیل آمده است: دولت آمریکا هشدار داد هر کسی که با ایران تجارت کند نمی‎تواند با آمریکا تجارت کند دو شرکت بزرگ خودروسازی فرانسه از جمله شرکت گروه پژو و رنو تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‎اند.
رادیو چین می افزاید: شرکت پژو سال گذشته 445 هزار خودرو در ایران فروخت و اکنون مجبور است فعالیت خود را متوقف کند و شرکت رنو نیز فعالیت خود در ایران را کاهش می‎دهد که باعث می شود میزان فروش آن در ایران در نیمه اول سال جاری بیش از 10 درصد پایین بیاید.

در ادامه این مطلب آمده است: جنگ تجاری که از سوی آمریکا راه افتاده، بی‎تردید تاثیرات منفی زیادی بر رشد اقتصاد جهانی برجای خواهد گذاشت با آنکه این میلیونر آمریکایی بارها در توییتر اعلام کرد که آمریکا در حال رسیدن به پیروزی در این جنگ است، اما تحلیلگران بر این باورند که رشد اقتصاد جهانی با تجارت ارتباط نزدیک داشته به ویژه افزایش تعرفه در نهایت در میزان کل تجارت جهانی و اعتماد تجاری تاثیرات منفی ایجاد کرده و موجب رکود اقتصادی و افزایش تورم خواهد شد.

رادیو بین المللی چین تصریح کرد، صندوق بین المللی پول هشدار داده که با این ترتیب وضعیت رشد مطلوب اقتصاد جهانی چندان ادامه پیدا نخواهد کرد و پیش بینی می‎شود تا سال 2020، میزان رشد اقتصادی جهانی 0.5 درصد از میزان پیش بینی شده پایین تر باشد.

تحلیلگر رادیو بین المللی چین به نقل از آمارهای بانک جهانی می نویسد، تاثیرات ناشی از شدت یافتن جنگ تجاری از بحران بین‎المللی مالی سال 2008 کمتر نخواهد بود.

در پایان این تحلیل آمده است: سیاست‌های آمریکا از جمله خروج از توافق هسته‌ای ایران، برپایی جنگ تجاری، خروج از توافق‌نامه پاریس و یونسکو به خوبی نشان داده که سیاست‌های آمریکا تا چه اندازه نامشخص و غیر قابل پیش بینی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها