مدودیف: تحریم های جدید آمریکا اعلان جنگ تجاری علیه روسیه است

مدودیف: تحریم های جدید آمریکا اعلان جنگ تجاری علیه روسیه است
جمعه 19 مرداد 1397 - 12:54

نخست وزیر روسیه اعلام کرد، تشدید تحریم های کشورش از سوی آمریکا چیزی جز اعلان جنگ تجاری و اقتصادی علیه مسکو نیست.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش ریانووستی، دیمیتری مدودیف این مطلب را روز جمعه در دیدار با کارکنان یک پارک وحش دولتی در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه بیان کرد.
وی گفت: اگر در ادامه تحریم های آمریکا شاهد ممنوعیت فعالیت بانک ها یا استفاده از ارزها باشیم این اقدام را بطور مستقیم می توان جنگ اقتصادی خواند، دوستان آمریکایی ما این واقعیت را می دانند که تحریم اقتصادی، بر وضع مالی مردم و ارزش پولی روسیه تاثیر منفی می گذارد.
مرد شماره دو روسیه خاطرنشان کرد، کشورش در یکصد سال اخیر دائما تحت فشار بوده زیرا می خواستند روسیه را از جرگه رقیبان در عرصه بین المللی خارج کنند. 
مدودیف افزود: روسیه در اوایل قرن بیستم برغم همه مشکلات دوره اتحاد پیشین شوروی پیشرفت کرد و بسیاری همچون آمریکا و متحدانش از این وضعیت خوششان نمی آمد و از این رویه ناراحت بودند؛ امروز هم چیزی تغییر نکرده است.
وی در ادامه به تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات گاز روسیه به اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا برای فروش گاز طبیعی خود به اروپا و رقابت با روسیه در حوزه انرژی مغایر با اصول بازار آزاد و رقابت سالم عمل می کند و تمام برنامه های خود را در راستای ایجاد مشکل برای روسیه تنظیم کرده است.
وی افزود، متاسفانه این رویکرد به سیاست آمریکا تبدیل شده و علیه چین نیز به اجرا درمی آید.
به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه بسته جدید تحریم ها علیه روسیه را اعلام کرد که به بهانه دخالت روس ها در پرونده مسمومیت "سرگئی اسکریپال" جاسوس پیشین روس و دخترش در انگلیس اعمال شده است. 
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه روسیه چندی پیش اعلام کرد که آمریکا از سال 2012 تاکنون 54 بسته تحریمی در بخش های اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع کرده است. 

پربیننده ترین خبرها