دستور کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی برای پاسخ نظامی شدید به مقاومت در غزه

دستور کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی برای پاسخ نظامی شدید به مقاومت در غزه
جمعه 19 مرداد 1397 - 14:32

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از جلسه طولانی 4 ساعته، ضمن پذیرفتن گزینه آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه، اما به ارتش دستور داد با شدت و قدرت بیشتری به هر عملیات حماس پاسخ دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش و نیروهای نظامی مستقر در مرز نوار غزه دستور داد که با شدت بیشتری به اقدامات جنبش مقاومت اسلامی «حماس» واکنش نشان دهد.

در جلسه شب گذشته کابینه امنیتی (شامگاه پنجشنبه) که به مدت 4 ساعت به طول انجامید، دو موضوع تفاهم آتش‌بس با گروه‌های مقاومت فلسطینی و تشدید اقدام نظامی علیه نوار غزه مورد بحث قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در بیانیه کوتاهی که پس از این نشست طولانی منتشر شد، آمده است: «به ارتش اسرائیل دستور داده شد تا با قدرت و شدت علیه عملیات‌کنندگان (در نوار غزه) اقدام کنند».

علاوه بر توافق آتش‌بس و یا آغاز عملیات نظامی جدید، گزینه‌های دیگری از جمله ترور هدفمند سران حماس و مقاومت در نوار غزه، جهت پایان دادن به موارد متعدد تبادل آتش در هفته‌های اخیر بررسی شد.

پس از این جلسه بود که برخی رسانه‌های محلی از موافقت رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس با مقاومت در غزه خبر دادند. در حالی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این گزارش‌ها را تکذیب کرد اما آرامش نسبی که از شب گذشته بر غزه و مناطق مرزی آن حاکم شده، نشان دهنده صحت توافق آتش‌بس است.

به گزارش فارس؛ بامداد پنجشنبه 18 مرداد بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، در واکنش به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از 200 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه، سه نفر از جمله یک مادر و طفل خردسالش، به شهادت رسیده و 11 نفر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها