دیدار فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با پادشاه بحرین

دیدار فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با پادشاه بحرین
جمعه 19 مرداد 1397 - 18:06

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با پادشاه بحرین دیدار و درباره تقویت همکاری‌های نظامی با این کشور گفت‌وگو کرد.

العالم- آمریکا 

آدمیرال «اسکات استرن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در حضور «جاستین سیبرل» سفیر آمریکا در بحرین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور دیدار کرد.

پادشاه بحرین در این دیدار روابط تاریخی و شراکت تنگاتنگ بین بحرین و آمریکا که طی دهه‌های گذشته بر اعتماد، احترام و هماهنگی مشترک استوار بوده است، را ستود.

آل خلیفه گفت که این روابط شاهد پیشرفت مداوم در تمامی سطوح در سایه تلاش متقابل برای توسعه و تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی و دفاعی بوده است.

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، پادشاه بحرین همچنین همکاری دولت آمریکا با کشورهای متحد خود برای تقویت ارکان امنیت، ثبات و صلح بین‌المللی را ستود و بر حمایت از آن تأکید کرد.

این دیدار در حالی برگزار شد که همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تهدیدات آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران، مقامات کشورمان از جمله «حسن روحانی» رئیس‌جمهور تأکید کردند که جلوگیری از صادرات نفت ایران به معنای عدم صادرات نفت هیچ یک از کشورهای منطقه است.

روحانی اخیرا در جمع ایرانیان مقیم سوئیس گفته بود: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.»

فارس

پربیننده ترین خبرها