یونان سفیرش را از روسیه فراخواند

یونان سفیرش را از روسیه فراخواند
شنبه 20 مرداد 1397 - 00:19

یونان در ادامه آنچه تلاش برای حفظ امنیت ملی و مقابله با نفوذ روس‌ها می‌خواند، سفیرش را از مسکو فراخواند.

العالم-اروپا

در ادامه تنش دیپلماتیک بین یونان و روسیه و کم‌تر یک ماه پس از اخراج دو دیپلمات روس از یونان، آتن سفیرش را از مسکو فراخواند.

آن دو دیپلمات روس به اتهام دخالت در امور داخلی این کشور و اقدامات غیرقانونی علیه امنیت ملی یونان اخراج شده بودند. آتن آنها را به تلاش ناکام برای استخراج و جمع‌آوری اطلاعات و رشوه دادن به مأموران دولتی یونان متهم کرد.

منابع یونانی پس از انتشار خبر اخراج آن دو دیپلمات گفتند که این اقدام به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای مقابله با افزایش نفوذ روسیه در یونان صورت گرفته است، با این وجود آتن همسو با سیاست درازمدت خود همچنان خواستار روابط مبتنی بر همکاری سازنده با روسیه است و ارتقاء دوستی میان ملت‌های دو کشور است و البته یونان معتقد است که این شرایط در صورتی برقرار خواهد بود که دو کشور به حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.

منابع دیپلماتیک یونان گفتند که با وجود تلاش‌های دولت این کشور برای حفظ روابط با روسیه در سطحی مطلوب، اخیرا حلقه‌های مختلف مرتبط با روسیه در حال دخالت در امور داخلی یونان بوده‌اند.

به ادعای این منابع، حلقه‌های روسیه از طریق پاداش‌های مالی سعی در نفوذ در میان سلسله مراتب کلیسای اورتودوکس یونان و همچنین نفوذ در منطقه آنتوس که یکی از مقدس‌ترین اماکن مسیحیت در کلیسای اورتودوکس شرقی است، بوده‌اند.

امروز هم در ادامه این سیاست مقابله با نفود روس‌ها، یونان سفیرش «آندرئاس فریگاناس» را از مسکو فراخواند. یونانی‌ها گفته‌اند که این بار هم بحث «امنیت ملی» در میان است و تصمیم به بازگشت فریگاناس، شخصاً توسط وزیر خارجه یونان گرفته شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها