رزمایش دریایی چین در دریای زرد آغاز شد

رزمایش دریایی چین در دریای زرد آغاز شد
شنبه 20 مرداد 1397 - 07:48

رزمایش دریایی ارتش چین در منطقه ای بین دریای زرد و شبه جزیره کره و با هدف تقویت توان دفاعی خود و مقابله با ورود هواپیماها و ناوهای آمریکا آغاز شد.

العالم ـ آسیا

تارنمای ارتش چین روز شنبه اعلام کرد این رزمایش از بامداد امروز در پنج محل در شهر چینگدائو در شرق چین آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه دارد.
با تشدید تنش ها در منطقه و پرواز اخیر شماری از هواپیماهای آمریکایی در این منطقه شرقی چین، پکن تصمیم به برگزاری این رزمایش گرفته و آن را بسیار مهم توصیف کرده است.
در تازه ترین نقض حریم هوایی چین توسط هواپیماهای آمریکا، ارتش چین روز گذشته (جمعه) پس از ورود یک هواپیمای متعلق به نیروی دریایی آمریکا به محدوده جزایر مصنوعی ساخت این کشور، 6 بار به این هواپیما هشدار داد و به خلبان توصیه خروج کرده بود.
خبرنگار "سی ان ان" گزارش کرده بود هواپیمای "پوسایدن پی هشت" ارتش آمریکا در ارتفاع 16 هزار و 500 پایی و بر فراز چند صخره مرجانی در این منطقه به پرواز در آمده بود.
به گزارش ایرنا، چند ماه پیش هم ناو «یو اس اس ماستن» آمریکا با ورود به محدوده 12 مایلی جزیره «میسشِف» از مجموعه جزایر «اسپراتلی»، موجب ایجاد تنشی جدید در منطقه شده بود.
گزارش هایی در رسانه های کره ای از جمله خبرگزاری یونهاپ منتشر شده است مبنی بر اینکه چین احتمالا در این رزمایش جدید ناو هواپیمابر لیائونینگ را اعزام خواهد کرد.
یک بار دیگر چین در ماه اوت سال قبل زمانی که تنش ها میان کره شمالی و آمریکا به اوج رسید در دریای زرد رزمایش برگزار کرد.
این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که آمریکا در دریای جنوبی چین را تحت فشار قرار داده و تسلیحاتی را به همراه ناوهایش به منطقه فرستاده است.
از سوی دیگر دو کشور درگیر یک جنگ بزرگ تجاری شده اند که از نگاه مقام های دو کشور آینده خوبی برای آن متصور نمی شود مگر اینکه یکی از طرفین تسلیم شود.
دریای جنوبی چین دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز و محل عبور کشتی های تجاری است. 
برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام اما بر سر مالکیت برخی جزایر و آب های آن با چین اختلاف نظر دارند و حضور گاه و بیگاه ناوهای آمریکایی هم تنش ها را در این منطقه افزایش داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها