آژانس بین‌المللی انرژی: تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران ممکن است عرضه نفت را با چالشی مهم روبرو کند

آژانس بین‌المللی انرژی: تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران ممکن است عرضه نفت را با چالشی مهم روبرو کند
شنبه 20 مرداد 1397 - 08:32

بازگشت تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران در کنار معضلات احتمالی تولید در سایر مناطق می‌تواند تداوم عرضه جهانی نفت را با چالش روبرو کند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم وبسایت اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود از بازار نفت اعلام کرد حذف نگرانی‌های کوتاه‌مدت در خصوص عرضه طلای سیاه ممکن است موقت باشد؛ چرا که بازگشت تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران در کنار معضلات احتمالی تولید در سایر مناطق می‌تواند تداوم عرضه جهانی نفت را با چالش روبرو کند.

در گزارش این آژانس آمده است: «آرامش اخیر حاکم بر بازار در کنار کاهش تنش‌های کوتاه‌مدت، بهای کاهش‌یافته‌ی کنونی نفت و کاهش کنونی رشد تقاضا ممکن است دوام نیابد.»

درحالی که تحلیلگران انتظار دارند اروپا احتمالاً فشارهای آمریکا را در خصوص کاهش و یا توقف خرید نفت از ایران بپذیرد، چین از پذیرش این تحریم‌ها امتناع و اعلام کرده است خرید نفت ایران را متوقف نخواهد کرد.

در ادامه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: «درحالی که تحریم‌های نفتی بر ضد ایران آغاز می‌شود، و احتمالاً در کنار معضلات تولید در سایر مناطق، تداوم عرضه جهانی نفت ممکن است بسیار دشوار باشد و به قیمت حفظ ظرفیت‌های مازاد تمام خواهد شد. بنابراین، چشم‌انداز بازار در آن زمان و در قیاس با امروز ممکن است از آرامش بسیار کمتری برخوردار باشد.»

این آژانس که مقر آن در پاریس قرار دارد، پیش‌بینی خود را در خصوص افزایش تقاضای روزانه برای نفت در سال آینده میلادی 110 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 1.5 میلیون بشکه در روز رساند.

در این گزارش همچنین به اثرات مخرب جنگ‌های تعرفه‌ای بر بهای جهانی نفت اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها