فرستاده ترامپ از تشکیلات خودگردان خواست برای نابود کردن حماس با تل‌آویو متحد شود

فرستاده ترامپ از تشکیلات خودگردان خواست برای نابود کردن حماس با تل‌آویو متحد شود
شنبه 20 مرداد 1397 - 15:15

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه ضمن حمله لفظی تند به حماس، از تشکیلات خودگردان درخواست کرد با بازگشت به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی، در کنار زدن حماس سهیم شود.

العالم - آمریکا

«جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه اعلام کرد حماس مسئول شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی است.

کانال هفت رژیم صهیونیستی گزارش داد گرینبلت از تشکیلات خودگردان درخواست کرده با هدف نابود کردن حماس، دستش را در دست رژیم «اسرائیل» بگذارد و به میز مذاکرات مستقیم با این رژیم برگردد.

در  گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از گرینبلت آمده است: حماس «خشونت» را انتخاب کرده و با حمایت مالی ایران به اسرائیل حمله می‌کند و به ساخت تونل‌ها و ارسال بادبادک‌های آتش‌زا ادامه می‌دهد.

فرستاده ترامپ تأکید کرد: تشکیلات خودگردان برای فروپاشی حماس و خلاص شدن از این جنبش، باید با اسرائیل همکاری کند.

تشکیلات خودگردان از دسامبر 2017 (آذرماه 1396) که آمریکا، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واشنگتن را بست و قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد، روابط خود را با این کشور قطع کرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از سال 2014 متوقف شده و به دلیل نارضایتی تشکیلات از عهد‌شکنی‌های تل‌آویو، تا کنون از سر گرفته نشده است.

پربیننده ترین خبرها