کواکبیان در گفتگو با العالم:

سخنان العبادی را جدی نمی گیرم/ اگر ایران برای مبارزه با داعش وارد نمی شد حیدر العبادی نبود که رجزخوانی کند/ سخنان العبادی نباید ریشه دار تلقی شود/ العبادی با اظهاراتش چراغ سبزی به آمریکایی ها نشان داد

سخنان العبادی را جدی نمی گیرم/ اگر ایران برای مبارزه با داعش وارد نمی شد حیدر العبادی نبود که رجزخوانی کند/ سخنان العبادی نباید ریشه دار تلقی شود/ العبادی با اظهاراتش چراغ سبزی به آمریکایی ها نشان داد
شنبه 20 مرداد 1397 - 15:27

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به سخنان العبادی درباره تحریم های خصمانه آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

العالم _ ایران / سیاسی

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شبکه العالم درباره واکنش نخست وزیر عراق به تحریم های آمریکا علیهجمهوری اسلامی ایران گفت: این نوع موضع گیری های حیدرالعبادی نشان می دهد که وی روی پای خودش نیست و بلکه یک نیم نگاهی به آمریکائی ها دارد تا چراغ سبزی به آن طرف نشان دهد و اگر العبادی روی پای خودش می ایستاد می توانست حداقل گروه ها و جریانات سیاسی داخل عراق را نسبت به موضع گیری های خود توجیه کند.

وی افزود: در همین زمینه تحریم های خصمانه آمریکا علیه ایران، پاکستان جدای از الزامات برای خط لوله صلح با ایران مذاکره و همکاری کرد و کشور ترکیه و قدرت های بزرگ مثل چین و روسیه و اتحادیه اروپا از ایران حمایت کردند حتی اتحادیه اروپا به شرکت های اروپایی اعلام کرده است که اگر آن ها دنباله روی آمریکا باشند از جانب اتحادیه اروپا تحریم می شوند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: من از حیدرالعبادی متعجبم که آیا موضوعات فوق را ندیده و نفهمیده که در دنیا چه خبر است و اتحادیه اروپا و کشورهای عضور برجام چه موضع گیری کرده اند.

کواکبیان تاکید کرد: تنها رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از تحریم های آمریکا علیه ایران حرف شنوی دارند و بعید است حیدرالعبادی متوجه این مباحث نباشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من سخنان العبادی نباید ریشه دار تلقی شود زیرا جریانهای داخلی عراق هم آن را محکوم و به وی ایراد گرفته اند از همین رو باید آقای حیدر العبادی سر عقل بیاید و این بحث ها را تمام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: مردم ما برای اینکه امثال حیدر العبادی بتوانند سرکار باشند صدها شهید دادند . در خود منطقه عراق و مدافعان حرم رفتند و اگر فداکاری شهدای ما نبود با آن برنامه ای که برای عراق داشتند ، آقای حیدر العبادی کجا بود؟ و امروز داعش به راحتی همه شهرهای عراق را اشغال کرده بود و حیدر العبادی نبود که امروز بتواند رجزخوانی کند.

کواکبیان با بیان اینکه این سخنان العبادی را جدی نمی گیرد تاکید کرد:  اگر بحث جدی شد آنوقت اقدامات متقابل ما را در پی خواهد داشت زیرا درقطعنامه 528 آمده که عراق متجاوز شناخته شده است و باید غرامت های جنگی پرداخت کند و سازمان ملل در آن زمان رسما عراق را متجاوز شناخته و اسناد بین المللی در این زمینه وجود دارد ؛ لذا تسامح و تساهل مسئولین جمهوری اسلامی نباید باعث بی لطفی مسولین عراق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما کشور عراق را به عنوان یک همسایه و مردم عراق را به عنوان برادر می شناسیم چون 60 درصد آنها شیعه هستند و ما قصد آزار و اذیت آنها را نداریم .

پربیننده ترین خبرها