تظاهرات عراقی ها علیه حیدر العبادی/ ابراز همبستگی مردم عراق با ایران

شنبه 20 مرداد 1397 - 20:18

مردم ، سیاستمداران و شخصیت های دینی عراق همچنان با ایران ابراز همبستگی و سیاست های زورگویانۀ آمریکا را محکوم می کنند.

العالم - عراق 

صدها نفر از مردم شهر نجف اشرف در میدان "انقلاب دهۀ 20" تظاهرات کردند و در شعارهای خود فریاد می زدند که عراق پیرو آمریکا نیست و عراقی ها با دیدگاه حیدر العبادی نخست وزیر کشورشان درباره تحریم ایران مخالفند.

تظاهرات کنندگان همچنین از ایران به علت حمایتش از عراق و مخالفتش با تحریم های دهۀ 90 عراق سپاسگزاری کردند و شعار می دادند که ملت عراق در کنار ایران خواهد ایستاد و تحریم های آمریکا را ظالمانه می داند.  

یکی از تظاهرات کنندگان گفت : ما عراقی ها نباید در تحریم جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنیم.

آیت الله سید محمد تقی مدرسی نیز درباره آنچه ایجاد اختلاف بین ملت های عراق و ایران خواند، هشدار داد و افزود: ملت عراق تحت تأثیر توطئه هایی که برای کشورهای برادرش چیده می شود، قرار نخواهد گرفت و حمایت های ایران هنگام مبارزه با تروریست ها و کمک هایش را هرگز فراموش نخواهد کرد.

مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق هم در خطبه های نماز جمعه اظهارات العبادی را محکوم کرد و گفت که خودش اولین حامی ایران است.

الصمیدعی افزود : من هرگز قبول نخواهم کرد که عراق باعث اذیت و آزار ملت های دیگر حتی به صورت لفظی شود.

احزاب عراق هم تحریم های آمریکا را محکوم و اعلام کردند که هرگز دولت بغداد را برای تغییر رفتار خود با ایران تحت فشار قرار نخواهند داد.

یکی از تظاهرات کنندگان خطاب به العبادی گفت: کشورهای عربی داعش را به سوی عراق فرستادند و عراق را تخریب و مردمش را قتل عام کردند اما ایران تجهیزات جنگی و مستشاران خود را برای سرکوب داعشی ها به کشورت فرستاد.

یک پیرمرد عراقی هم که در این تظاهرات مشارکت کرده بود، گفت : تحریم ایران اقدامی ظالمانه است و آمریکا ماهیت خبیث خود را با تحریم ملت ایران نشان داد.

پایان

پربیننده ترین خبرها