ترامپ به کارمند سابق کاخ سفید و نویسنده کتاب "روانی" تاخت

ترامپ به کارمند سابق کاخ سفید و نویسنده کتاب
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 11:23

به دنبال ادعاهای یک کارمند سابق کاخ سفید در کتاب جدید خود درباره نژادپرستی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا این مشاور سابق خود را مورد انتقاد قرار داد.

العالم _ آمریکا

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت، اوماروسا مانیگو نیومن، کارمند سابق کاخ سفید و نویسنده این کتاب "زندگی سطح پایینی" داشته است.

ترامپ در پاسخ به خبرنگار نیویورک تایمز درباره مانیگو نیومن، او را فردی توصیف کرد که زندگی سطح پایین و بزهکارانه‌ای دارد.

این اظهار نظر از سوی ترامپ در حالی مطرح می‌شود که اوماروسا این هفته ودر آستانه انتشار کتاب جدیدش با عنوان "روانی" که به موضوع دوران فعالیتش در کاخ سفید می‌پردازد، در حال برگزاری تور نشست‌های خبری خود است.

مانیگو نیومن در کتاب خود ادعاهای مخربی را علیه رییس جمهور آمریکا مطرح می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نژادپرست بودن ترامپ اشاره کرد.

او در کتاب خود می‌نویسد: نمی‌خواستم این را باور کنم. من چیزهایی که مردم درباره او می‌گفتند را تکذیب کردم چون آن‌ها او را آن طور که من می‌شناختمش، نمی‌شناختند. باید رنج پی بردن به نژادپرستی او با چشمان خودم و شنیدن حرف‌های او با گوش‌های خودم را بارها تجربه می‌کردم تا دیگر نتوانم آن را انکار کنم.

نویسنده این کتاب همچنین بدون مدرک مدعی شده است که فیلم‌هایی از ترامپ وجود دارد که طی برنامه تلویزیونی او ضبط شده‌اند و نشان می‌دهند که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین‌آمیز درباره سیاهپوستان استفاده می‌کند.

مانیگو نیومن تایید کرده است که هیچ‌گاه نتوانسته این فیلم‌ها را ببیند یا بشنود اما به سه منبع بدون نام اشاره می‌کند که محتوای این فیلم‌ها را توضیح داده‌اند.

او در کتاب خود مدعی شده است که دونالد ترامپ قصد داشته در مراسم تحلیف خود به جای کتاب مقدس مسیحیان به یک نسخه از کتاب خود سوگند یاد کند.

به نوشته اوماروسا، ترامپ ایده‌ سوگند یاد کردن به کتاب خود با نام "هنر معامله" را به جای کتاب مقدس مسیحیان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مطرح کرده و نظر او را در خصوص آن پرسیده است. او در کتاب خود می‌نویسد: از من پرسید، اوماروسا نظرت چیست که به "هنر معامله" سوگند بخورم؟

به نوشته مانیگو نیومن، هنگامی که او از ترامپ درباره شکستن سنت مراسم تحلیف سوال می‌کند، ترامپ در پاسخ به او می‌گوید: "هنر معامله" پرفروش‌ترین کتاب و بزرگ‌ترین کتاب تجاری در تاریخ است و نشانگر روش من برای ایجاد معامله‌های بزرگ برای کشور است. فقط فکر کن چند نسخه از آن فروش خواهد رفت!

نویسنده کتاب "روانی" مدعی شده است که ترامپ این اظهارات را با مزاح بیان کرد اما او معتقد است که او در بیان این ایده جدی بوده است.

 مانیگو نیومن همچنین ادعا کرده است که ترامپ پس از یکی از دیدارهایش با مایکل کوهن، وکیل شخصی‌اش، یک کاغذ را در دهان خود کرده و آن را جویده است.

او در این کتاب می‌نویسد: دیدم که او یک یادداشت را در دهان خود کرد. از آن جا که ترامپ همیشه ترس از میکروب داشته، از دیدن اینکه او انگار کاغذی را می‌جود و قورت می‌دهد، شگفت‌زده شدم. مساله باید چیز بسیار بسیار حساسی بوده باشد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این ادعا موجب خنده تعدادی از دستیاران کاخ سفید شده و آنان این اظهارات را غیرواقعی دانسته‌اند.

مانیگو نیومن همچنین می‌گوید، هنگامی که کاخ سفید را ترک کرد به او پرداخت ماهانه مبلغ ۱۵ هزار دلاری پیشنهاد شد تا در کمپین ۲۰۲۰ ترامپ مسئولیت "سمتی ارشد" را برعهده گیرد اما این پیشنهاد با توافق سکوت بسیار سختگیرانه‌ای همراه بود.

او گفته‌ است، پس از رد کردن این پیشنهاد، "سیلی" از نامه‌ها را از سوی وکلای مدافع رییس جمهور آمریکا دریافت کرده که طی آن‌ها از او خواسته بودند که "درباره ترامپ ساکت بماند و در غیر این صورت عواقبی متوجه او خواهد بود".

او همچنین مدعی شده است که بارها شاهد رفتار نامناسب ترامپ در رویدادهای متعددی از جمله جشن‌های تولد و رقابت‌های گلف بوده که بدون شرکت همسرش در آن‌ها حاضر شده است.

اوماروسا اظهار کرده است که ترامپ نشانه‌هایی از " کاهش توان ذهنی دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد". او تا آن جا پیش رفته که تحقیقاتی را در خصوص مصرف کوکاکولای رژیمی و ارتباط آن با زوال عقل و سکته مغزی نیز منتشر کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: "این کتاب به جای پرداختن به حقایق درباره اقدامات خوبی که ترامپ و دولتش برای موفقیت و امنیت آمریکا انجام می‌دهند، پر شده از دروغ‌ها و اتهامات غلط. جای تاسف است که یک کارمند سابق خشمگین کاخ سفید در پی سودجویی از این حملات بی‌اساس است و بدتر از آن این است که رسانه‌ها چارچوبی را در اختیار او گذاشته‌اند."

مانیگو نیومن که در برنامه تلویزیونی "کارآموز" با محوریت زندگی واقعی دونالد ترامپ نیز حضور داشت و پس از آن به عنوان مشاور ارشد او فعالیت کرد، در ماه دسامبر از سوی جان کلی، رییس دفتر کاخ سفید برکنار شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها