رسانه قطری گزارش داد؛

امارات خانواده سران شورای انتقالی جنوب یمن را گروگان گرفته است

امارات خانواده سران شورای انتقالی جنوب یمن را گروگان گرفته است
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 12:22

امارات عربی متحده که به لطف همراهی سران شورای انتقالی جنوب یمن، همچنان منافع خود در جنوب و غرب یمن را دنبال می‌کند، از شیوه‌های مختلف برای حفظ این همراهی استفاده می‌کند.

العالم _ یمن

پایگاه خبری «عربی 21» به نقل از منابع آگاه سیاسی در یمن نوشت که ابوظبی، خانواده‌های رهبران رده بالای شورای انتقالی جنوب یمن را در امارات به گروگان گرفته است و از آنها به عنوان تضمینی برای حفظ این رهبران در محور سیاست‌های خود استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، این خانواده‌ها در امارات، عملا در حالت بازداشت هستند و از آنها به عنوان برگه فشاری بر رهبران شورای انتقالی جنوب یمن استفاده می‌شود.

یکی از این منابع آگاه افزود: برخی از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن تلاش دارند تا خانواده‌های خود را از امارات خارج کنند اما ابوظبی اجازه نمی‌‌دهد و بر ابقای آنها در خاک امارات پافشاری می‌کند.

یک منبع دیگر نزدیک به شورای انتقالی گفت که از مهمترین افرادی که خانواده‌های آنها در امارات تحت بازداشت قرار دارند، عبارتند از: «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی، «هانی بن بریک» معاون او، «صالح بن فرید العولقی» از شیوخ برجسته قبیله العوالق در استان «شبوة» در جنوب غرب یمن، سرتیپ «احمد بن بریک» رئیس کمیته عمومی شورای انتقالی، «احمد لمس» دبیرکل شورا، «عبدالری النقیب» یکی از شیوخ مهم قبایل «یافع» که تاثیر و نفوذ زیادی در عدن و اطراف آن دارند.

یکی دیگر از این منابع آگاه می‌گوید که ابوظبی از خانواده‌های این رهبران به عنوان برگه فشار و ضمانت برای ابقای آنها در چارچوب سیاست‌ها و اهداف خود استفاده می‌کند و مانع نزدیک شدن آنها به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که درهای خود را به روی افراد میانه‌رو در این شورا گشوده، می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها