گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با امیر کویت

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با امیر کویت
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 12:30

رئیس‌جمهور ترکیه دیشب با امیر کویت تماس تلفنی برقرار کرده و به بحث و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه پرداخت.

العالم _ ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیشب با «صباح الأحمد» امیر کویت تماس تلفنی برقرار کرده و به بحث و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه پرداخت.

روزنامه القبس کویت بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو تنها نوشت که در این تماس تلفنی دو طرف به بررسی مسائل دارای اهتمام مشترک و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

اردوغان همچنین برای امیر کویت صحت و سلامتی و برای ملت این کشور شکوفایی و پیشرفت را آرزو کرد.

تماس تلفنی اردوغان با امیر کویت در حالی است که از دو هفته پیش تنش بین آمریکا و ترکیه بعد از بازداشت و محاکمه «اندرو برانسون»، کشیش آمریکایی مقیم ترکیه به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام وارد فاز جدیدی شد.

وزارت خرانه داری آمریکادر واکنش به این اقدام ترکیه، «عبدالحمید گل»، وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد و آنکارا هم مقابله به مثل کرد.

اخیرا یک هیأت از ترکیه برای کاهش تنش به آمریکا سفر و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و در مورد تحولات اخیر گفت‌وگو کردند که نتیجه ملموسی نداشت.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه بعد از تنش‌های اخیر در حساب توییتری خود نوشت که دستور داده تعرفه‌ها برای فولاد و آلومینیوم وارداتی از ترکیه دو برابر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها