اطاعت کورکورانه کره جنوبی از آمریکا، مانع تحقق بیانیه مشترک 2 کره است

اطاعت کورکورانه کره جنوبی از آمریکا، مانع تحقق بیانیه مشترک 2 کره است
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 15:06

یک رسانه دولتی کره شمالی ضمن انتقاد از عملکرد کره جنوبی نوشت تلاش یکجانبه برای تحقق «بیانیه پانمونجوم» میان دو کره، نتیجه نخواهد داد و سئول باید تلاش‌های سخت‌تری انجام دهد.

العالم - آسیا

یک رسانه دولتی کره شمالی ضمن انتقاد از کره جنوبی نوشت سئول «بیانیه پانمونجوم» میان سران دو کشور را اجرا نکرده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، «اوریمنزوکری» از رسانه‌های دولتی کره شمالی خواستار تلاش سخت‌تر کره جنوبی برای بهبود روابط میان دو کره در راستای روح بیانیه پانمونجوم شد. 

این رسانه کره شمالی در ادامه نوشته است، اطاعت کور کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی برای تحقق این بیانیه است. 

در ادامه مطلب اوریمنزوکری آمده است «بیش از ۱۰۰ روز از تصویب اعلامیه ۲۷ آوریل پانمونجوم گذشته اما هیچ حاصل یا پیشرفتی وجود نداشته است. این به دلیل تحریم‌های آمریکایی و مشارکت غیرمنصفانه کره جنوبی در آن‌ها است.

این سایت همچنین نوشت، سئول تنها بر پروژه‌های تحقیقاتی موجود در این بیانیه تمرکز کرده است که ارتباط مستقیم با دستاوردهای اقتصادی ندارد. 

در ادامه آمده است، بیانیه پانمونجوم تنها با تلاش یکجانبه اجرا نمی‌شود و اکنون زمان رفتن به دنبال دستاورد سیاسی نیست بلکه زمان آن است که هر دو طرف برای بهبود روابط دو کره تلاش کنند. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در یک دیدار تاریخی در روز 27 آوریل در روستای آتش‌بس مرزی پانمونجوم دیدار کردند. دو طرف بیانیه‌ای را امضا کرده بودند تا روابط دو کشور بهتر شود. دو کشور طی سال‌های اخیر به دلیل رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن از یک سو و آزمایش‌های موشکی واتمی کره شمالی از سوی دیگر، به شدت دچار تنش شده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها