تحليلگر سياسي يمني :

یمن در تعامل با آمریکا احتیاط کند

 یمن در تعامل با آمریکا احتیاط کند
شنبه 25 شهريور 1391 - 18:18

تحليلگر سياسي يمني ضمن تاکيد بر ضرورت احتياط جدي دولت اين كشور در روابط خود با آمريكا، گفت: دخالت آشکار آمريکا در امور داخلي يمن، تاثير منفي بر روابط دو کشور دارد.

"سقاف السقاف" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: این حق طبیعی مردم يمن و سایر مسلمانان است که در اعتراض به  توهین به مقدسات خود به خیابان ها بیایند و تظاهرات کنند.

وي افزود: اين تظاهرات و اعتراض ها بايد در چارچوبي مسالمت آميز و متمدنانه برگزار شود تا بيانگر خوي اسلامي و اخلاق گرايي مسلمانان باشد.

اين تحليلگر سياسي يمني حمله  به سفارت آمريكا در صنعا را خودجوش دانست و گفت:کسانی دست به این اقدام زدند که از فيلم آمريكايي توهين آميز به ساحت پيامبر اكرم (ص) به شدت خشمگين شده اند. اما عوامل تحت امر فرصت طلبانی که فرايند سياسي يمن را به نفع خود نمي بينند، مامور شده بودند كه دست به اقداماتي خرابكارانه بزنند و آشوب به پا كنند.

" سقاف السقاف" در پايان تاكيد كرد: در این شرايط به ویژه با توجه به حساسیت ملت یمن، اعزام تفنگداران آمريكايي براي حمايت از سفارت آمريكا در يمن اقدام نامناسبي است و این امر احساسات یمنی ها را جریحه دار می کند. بنابراين بهترين راه آن است كه نيروهاي يمني اقدام به حفاظت از نهادها و سفارتخانه هاي خارجي كنند.

15-17:22

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها