39 کشته در انفجار انبار مهمات در ادلب سوریه

39 کشته در انفجار انبار مهمات در ادلب سوریه
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 18:57

انفجار یک انبار مهمات در شمال استان ادلب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه تا کنون 39 کشته و دهها مفقود بر جای گذاشته است.

العالم - سوریه

پیش از ظهر امروز (یکشنبه) یک انبار مهمات در شهرک «سرمدا» در استان ادلب و نزدیکی مرز ترکیه منفجر شد و تا کنون 39 تن در این حادثه کشته‌ شده‌اند. در میان کشته شدگان غیر نظامیان از جمله هفت کودک نیز مشاهده شده است.

شدت انفجار به حدی بود که دو ساختمان مسکونی که مهمات در آن‌جا نگهداری می‌شد به طور کلی با خاک یکسان شده‌اند. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به شبکه فرانس پرس گفته است که بیشتر کشته‌شدگان از خانواده گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) هستند که از استان حمص به ادلب آمده بودند.

به گفته وی، این خانه مسکونی به یک تاجر اسلحه تعلق دارد که با جبهة النصره همکاری می‌کند. گروهکی که بخش اعظم ادلب را در اشغال خود دارد.

استان ادلب ماههاست که صحنه انفجارها و ترورها میان گروهک‌های تروریستی مختلف است. گروهک داعش مسئولیت برخی از این ترورها را بر عهده گرفته است. اما بیشتر این حوادث به نزاع درونی میان گروهک‌ها بر می‌گردد.

این استان در دو مرحله در سال 2017 تا ابتدای 2018 شاهد درگیری میان گروهک «هیئه تحریر الشام» و «احرار الشام» و میان گروهک‌های خرد حامیان آن‌ها بود. علاوه بر این گروهک داعش نیز به صورت هسته‌های خاموش در ماههای اخیر اقدام به عملیات‌های تروریستی کرده است.

درگیری‌ها میان گروهک‌های تروریستی در استان ادلب، با آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی این استان به عنوان نبرد پایانی بحران سوریه همراه شده است. روز گذشته (شنبه) ویدئویی از حرکت بزرگترین کاروان نظامی ارتش سوریه به سمت ادلب منتشر شد. حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در روزهای جمعه و شنبه نیر قابل توجه بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها