وقتی که سعودی ها جنایتشان را با جنایتی فجیع تر می پوشانند!

وقتی که سعودی ها جنایتشان را با جنایتی فجیع تر می پوشانند!
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 23:26

جهان صبح روز پنجشنبه گذشته در حالی چشم گشود که جنایت هولناک ائتلاف متجاوزان سعودی کودکان یمن را قربانی کرد.

العالم - یمن

جنایتی که ائتلاف سعودی مرتکب شد در آن اتوبوس حامل کودکان در بازار شهر ضحیان در استان صعده هدف قرار گرفت و پنجاه و یک نفر در آن به شهادت رسیدند و هفتاد و هفت تن دیگر زخمی شدند که اغلب آنان کودکان بودند.

خونهای کودکان بازار ضحیان را قرمز رنگ کرد و بدن های تکه پاره کودکان قلب ها را به درد آورد. سازمان ملل جنایت را محکوم کرد و صلیب سرخ خواستار تحقیق فوری شد این در حالی است که دولت های عربی سکوت پیشه کردند و شاید هم با عربستان برای توجیه جنایت همراه شدند.

عربستان همچون عادت همیشگی اش راه فراری ندید غیر از اینکه واقعیت ها را وارونه کند و جنایتش را با جرمی فجیع تر بپوشاند.

شبکه العربیه عربستان دیروز ویدئویی را مربوط به کودکان مارب پخش کرد و اعلام کرد که آنها با بمبهای حوثی ها زخمی شدند بدون تردید هدف قرار دادن کودکان هر مکان و به هر صورت محکوم است اما العربیه یادش رفته بود که خودش چند ساعت قبل اعلام کرده بود که نیروهای کمربند امنیتی مآرب به دلیل اختلافات عشایری هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.

حتی کمیته امنیتی استان مآرب نیز درگیری های عشایری را محکوم کرده بود بنابراین شبکه العربیه متوجه شد که متهم کردن حوثی ها و توجیه کشتار کودکان صعده از سوی ائتلاف عربستان با این ادعا که حوثی ها هم این کار را می کنند بی فایده است و توجیهی ندارد.

وارونه جلوه دادن حقایق و گمراه کردن اذهان جنایت است اما توجیه کشتار کودکان یمن از طریق اعلام کشته شدن دیگر کودکان یمنی جنایت جهنمی است که انسان از درک فضاحت آن عاجزاست.

شبکه های امارات و عربستان مدعی شدند که ارتش و کمیته های مردمی یمن کودکان جانباخته را برای نبرد با نیروهای اماراتی و سعودی بسیج و عضوگیری کرده بودند اما دروغشان وقتی برملا شد که شبکه المسیره ویدئو ضبط شده با موبایل یکی از کودکان فاجعه ضحیان را پخش کرد که در آن مشخص شد آنها در اردوی مدرسه بودند و به زیارت قبور شهداء رفته بودند.

به متجاوزان می گوییم که ظلم و طغیان و قساوت شما کودکان یمن را نمی ترساند بلکه آنها را در حمایت از کشورشان راسخ تر می کند.

واقعیت این است که من نمیخواستم وجدان به خواب رفته اعراب و جهانیان را از استراحت ابدی شان بیدار کنم اما می خواستم این همدستی شرم آور آنها را علیه کودکان یمن که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد به ثبت برسانم.

پربیننده ترین خبرها