معاون رییس جمهوری:

منابع مالی طرح راه آهن بستان آباد - تبریز تامین می شود

منابع مالی طرح راه آهن بستان آباد - تبریز تامین می شود
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 14:31

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه طرح راه آهن بستان آباد - تبریز 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: 300 میلیارد تومان به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه پس از بازدید از این طرح ملی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه 132 کیلومتر خط آهن میانه - بستان آباد در مراحل پایانی است، افزود: تمام ریل گذاری ها انجام شده و در مرحله اتصال است.
وی ادامه داد: طرح ایستگاه بستان آباد هم به سرعت در حال اجراست.
رییس سازمان برنامه و بودجه هدف از سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی را دیدار با مسئولان و ابلاغ سلام رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به مردم متدین این استان در کنار بررسی وضعیت طرح راه آهن میانه - تبریز اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از مطالبه های عمومی و به جای مردم آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: این طرح جزو تعهدات سفر استانی رییس جمهوری است و درصدد تسهیل و تسریع در تامین مالی این طرح هستیم تا هر چه زودتر بهره برداری شود.
نوبخت با بیان اینکه بخش مهمی از این طرح در سال جاری، اخیرا اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد در سفر بعدی از طریق راه آهن به تبریز سفر کنیم.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت: با وجود کمبود منابع مالی در زمان حاضر 3410 کیلومتر ریل گذاری در کشور در حال اجراست.
نوبخت با بیان اینکه آذربایجان شرقی کانون وحدت و مودت است، گفت: امام جمعه تبریز همچون رهبری محبت و مودت را در این خطه متجلی کرده اند.
 راه آهن تبریز- بستان آباد تا یکسال آینده تکمیل می شود 
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این آیین گفت: در صورت تامین منابع مسیر راه آهن بستان آباد- تبریز تا یک سال آینده تکمیل می شود. 
خیراله خادمی افزود: راه آهن تبریز- میانه یکی از بزرگترین پروژه های ریلی کشور می باشد که از لحاظ حجم کاری بی نظیر است. 
وی ادامه داد: در این طرح 50 میلیون متر مکعب خاک برداری و خاک ریزی انجام شده که این میزان حدود 1.8 برابر حجم عملیات خاکی بزرگترین سد خاکی احداث شده در کشور است. 
خادمی اظهارداشت: در این طرح 17 کیلومتر تونل و 3 کیلومتر پل های بزرگ احداث شده است. 
وی گفت: این طرح به صورت دو خطه اجرا می شود و ارتفاع تونل های مسیر طوری طراحی شده که در آینده به صورت برقی نیز از آن استفاده شود. 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با اجرای این طرح مسیر تهران- تبریز از نظر زمانی 5.5 ساعت کوتاه می شود. 
وی اضافه کرد: این مسیر برای قطارهای مسافری با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. 
خادمی افزود: تمام مسیر ریل گذاری این طرح در سال گذشته به طول 132 کیلومتر انجام شده است. 
وی با اشاره به افزایش مساحت ایستگاه بستان آباد اظهار داشت: کل ابنیه این ایستگاه 6 هزار متر مربع می باشد که از این میزان 2 هزار مترمربع مربوط به ساختمان ایستگاه با ظرفیت دو هزار نفر است. 
امام جمعه تبریز هم با اشاره به شهره آذربایجان شرقی به شهید پروری، خانه عاشوراییان و شهیدان محراب، توجه بیشتر دولت به این استان را خواستار شد. 
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه طرح راه آهن تبریز - میانه باید 10 سال قبل تکمیل می شد، حل مشکل معوقه حقوقی کارگران راه آهن آذربایجان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌ شود. 
این طرح از سال 1379 آغاز شده است. 
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5ساعت کاهش می‌دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها