فعال سیاسی اردنی:

بهار عربی به اردن رسیده است

بهار عربی به اردن رسیده است
يکشنبه 26 شهريور 1391 - 09:53

العالم، امان ـ فعال سياسي اردني با تاكيد بر اين كه تحركات اعتراض آميز مردمي در كشورش بخشي از انقلاب هاي عربي منطقه است، گفت: رژيم، اعتراضات مردمي را سرکوب مي کند.

"عمر ابورصاع" روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: هدف تحرکات مردمی در اردن مطالبه دمکراسی، بازگشت قدرت به مردم، آزادي و توقف فساد است.

فعال سیاسی اردنی با انتقاد از اظهارات "سميح معايطه" وزير اطلاع رساني این کشور که  بازداشت شدگان را "ناقض قانون" نامیده و مدعی شده بود که این بازداشت ها ارتباطی با نقض آزادي بيان و آزادي هاي عمومي ندارد، تصريح كرد: فعالان سیاسی را به "دامن زدن به اختلافات فرقه ای" متهم می کنند، در حالی که آنها بيش از هر كس ديگر، خواهان رفع همه اشكال تبعيض نژادي، عمل به قانون، برقراري عدالت اجتماعي و عمل به اصول شهروندي هستند.

ابو رصاع، اظهار داشت: رژیم اردن فاسدان را رها کرده است و فعالان را که مطالباتشان مسالمت آمیز و بدور از خشونت است، هدف قرار داده و آنها را بازداشت می کنند.

اين فعال سياسي اردني، نقش آفرینی آمريكا در پس پرده انقلاب هاي عربي منطقه را تكذيب كرد و  با نفی سازماندهی تظاهرات مردمی از سوی اخوان المسلمین، گفت:در ميان بازداشت شدگان، اعضاي اخوان المسلمین و جبهه عمل اسلامی به چشم نمي خورد.

عمر ابورصاع با بيان اين كه در اردن هيچ تضمينی برای گفت وگوي های ملي وجود ندارد، تاكيد كرد: گفت وگو بايد در مورد چگونگي انتقال قدرت باشد.

 



 



پربیننده ترین خبرها