چهار منطقه دیگر در عمق صحرای سویداء آزاد شد

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در ارتفاعات «الصفا» در جنوب سوریه

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در ارتفاعات «الصفا» در جنوب سوریه
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 09:41

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در صحرای سویداء توانست مناطق «مرقب قبيان، حوية غصين، الكسيرة» و ارتفاعات «ابو غانم» را آزاد کند و شماری از عناصر داعش را از پای درآورد.

العالم - سوریه

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش در صحرای سویداء و ریف دمشق، عرصه را بر این گروه در این مناطق تنگ‌تر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز سه‌شنبه گزارش داد که پیشروی ارتش سوریه در اطراف ارتفاعات «الصفا» واقع در صحرای سویداء در جنوب سوریه بوده و نیروهای سوری در تلاشند که با عملیات خود، ریف شرقی این استان را از تروریسم پاکسازی کنند.

ارتش سوریه در محور شمال شرق و در عمق صحرای سویداء توانست مناطق «مرقب قبیان، حویة غصین، الکسیرة» و ارتفاعات «ابو غانم» واقع در شمال و شمال غربی ارتفاعات صفا را آزاد کند.

این پیشروی ارتش سوریه منجر به نابودی مقرهای داعش و تعقیب عناصر فراری آن به سمت عمق صحرای سویداء شد.

به گزارش سانا، محاصره عناصر باقی مانده داعش در این منطقه صعب العبور، قطع راه‌های امدادرسانی و انهدام مقرهای آنان با سلاح مناسب سبب تسریع روند بیرون راندن آنان خواهد شد.

در کنار عملیات میدانی ارتش سوریه، نیروهای مهندسی نیز در حال مین‌روبی و پاکسازی مناطق آزاد شده و خنثی‌سازی بسته‌های انفجاری هستند که تروریستها کار گذاشته بودند.

ارتش سوریه دو روز پیش موفق شد کنترل مرزهای اداری ریف شرقی سویداء را به دست گرفته و عملیات خود را به سمت مرزهای اداری ریف دمشق ادامه دهد و کنترل «ارض البیضا و الرحبة» واقع در جنوب  ارتفاعات الصفا را به دست گیرد و عناصر داعش را محاصره کند.

در همین ارتباط، ارتش سوریه در جریان یک کمین در محور «قبر الشیخ حسین» در ریف سویداء شماری از عناصر داعش را از پای درآورد و یک نفر از آنان را به اسارت گرفت.

این در حالی است که منابع معارض اعلام کردند که طی هشت روز گذشته در جریان عملیات ارتش سوریه در صحرای شرقی و شمال شرقی سویداء بیش از 30 عنصر داعش کشته شدند.

عملیات ارتش سوریه در واکنش به کشته شدن 250 نفر از غیر نظامیان حاضر در سویداء در جریان انفجارها و حملات عناصر داعش به شهر و شمال شرق ریف سویداء آغاز شد.

عناصر داعش پس از حمله به این استان، 36 زن و کودک را ربودند و مذاکراتی نیز برای آزادسازی آنان با این گروه در جریان است.

مذاکره با داعش برای آزادسازی افراد ربوده شده در آستانه شکست

«نجیب ابو فخر» عضو مذاکره‌کننده با عناصر داعش اعلام کرد که مذاکراتشان با این گروه در آستانه شکست قرار گرفته و اگر داعش همه افراد ربوده شده را در یک مرحله آزاد نکند، این مذاکرات شکست خواهد خورد.

ابو فخر تأکید کرد که اگر عناصر داعش این شرط را بپذیرند، افراد ربوده شده در کمتر از 48 ساعت آزاد خواهند شد، در غیر این صورت وضعیت وخیم خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد که پس از ورود روسیه به این مذاکرات، داعش 50 میلیون دلار آمریکا برای آزادسازی این افراد درخواست کرد که طبیعتا این مسئله قابل پذیرش نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها