پامپئو از بن سلمان به دلیل مواضع ریاض در سوریه و عراق تشکر کرد

پامپئو از بن سلمان به دلیل مواضع ریاض در سوریه و عراق تشکر کرد
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 12:25

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با ولی‌عهد عربستان سعودی درباره موضوعاتی از قبیل سوریه، عراق، یمن و افغانستان رایزنی کرد.

العالم - عربستان سعودی

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی از او به دلیل مواضع ریاض در عراق و سوریه تشکر و درباره یمن و افغاستان رایزنی کرد.

در بیانیه‌ وزارت خارجه آمریکا آمده که وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» با بن سلمان درباره «اوضاع در سوریه، عراق، افغانستان و یمن» صحبت کرد.

واشنگتن همچنین خبر داده که پامپئو از پسر سلمان به دلیل «حمایت عربستان سعودی از نیازهای فوری به منظور ایجاد ثبات‌ در شمال شرقی سوریه» و «تعامل با حکومت عراق» تشکر کرده است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، آنها درباره «آتش‌بس در افغانستان در زمان عید پیش رو( عید قربان) و صلح در افغانستان صحبت کردند».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که وزیر خارجه آمریکا و ولی‌عهد عربستان سعودی درباره یمن و تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور رایزنی کردند».

این گفت‌و‌گوی تلفنی در حالی انجام شده که انتقادهای بین‌المللی از ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن به دنبال حمله مرگبار اخیر به اتوبوس دانش آموزان در استان صعده افزایش یافته؛ حمله‌ای که واشنگتن آن را محکوم نکرد و از خود ریاض خواست درباره آن تحقیق کند.

پربیننده ترین خبرها