معاون وزیر خارجه سوریه: بازگشت شهروندان سوری باید داوطلبانه باشد

معاون وزیر خارجه سوریه: بازگشت شهروندان سوری باید داوطلبانه باشد
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 12:35

معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت هماهنگی بازگشت آوارگان سوری در خارج از این کشور از شهروندان این کشور که در خارج حضور دارند خواستار بازگشت به کشور خود شد.

العالم _ سوریه

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه از همه شهروندان سوری که در خارج از این کشور حضور دارند، خواست که به کشور خود بازگردند.

مقداد تصریح کرد: سوری‌هایی که میهن خود را در دوران بحران ترک کردند، به خاطر تروریسمی که محل سکونت آنان را هدف قرار داده بود، مجبور به ترک سوریه شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این مسئول سوری گزارش داد: «اقدامات اقتصادی یک جانبه تحمیلی بر سوریه، تأثیر منفی بر زندگی مردم سوریه دارد... و هر کمکی که به سوریه می‌شود، باید غیر مشروط باشد».

وی خاطر نشان کرد که دولت سوریه به هر طریقی با سازمان ملل، مسیر بازگشت آنان را تسهیل خواهد کرد و «ما اصرار داریم که بازگشت، به صورت داوطلبانه باشد و شأن همه حفظ شود».

«حسین مخلوف» رئیس هیئت هماهنگی بازگشت آوارگان سوری در خارج از این کشور در همین ارتباط اظهار داشت که بازگشت آوارگان سوری اولویت دولت این کشور است و درها به روی همه مردم سوریه باز است تا بدان بازگردند.

مخلوف تصریح کرد که با گسترش دامنه امنیت و آزادسازی مناطق زیادی از خاک سوریه، نهادها و وزارتخانه‌ها تلاش دارند که خدمات ارائه دهند و به مدد این تلاشها، بیش از سه میلیون آواره داخلی به منازل خود در حلب، ریف حلب، ریف رقه، دیرالزور، ریف دمشق، حمص و لاذقیه بازگشته‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که سوری‌های حاضر در خارج از این کشور می‌توانند در امنیت کامل به کشور خود بازگردند و آنچه در خصوص سوریهای مقیم داخل اجرا می‌شود، بر کسانی که در خارج از این کشور حضور دارند، اجرا خواهد شد.

در همین راستا، روز گذشته حدود 200 آواره سوری که در لبنان حضور داشتند، به منازل خود در ریف دمشق بازگشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها