35 کشته در پی فرو ریختن یک پل در ایتالیا

35 کشته در پی فرو ریختن یک پل در ایتالیا
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 18:09

در پی فرو ریختن بخشی از یک پل بر فراز بزرگراهی در ایتالیا و جان باختن شماری، نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

العالم - اروپا

امروز (سه شنبه)، بخشی از پلی در بزرگراه A10 در نزدیکی شهر «جنوا» واقع در ایتالیا فرو ریخته است.آخرین گزارش‌ها به نقل از منابع رسمی حاکی از این است که شمار کشته‌ها دست‌کم 22 نفر است.

در نخستین ساعت پس از ریزش پل، یک سخنگوی سرویس امدادی ایتالیا به رسانه‌ها گفت این حادثه که در نزدیکی فرودگاه شهر رخ داده است، «ده‌ها کشته» و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته و امدادگران در تلاش هستند تا خودروهایی را که زیر پل گیر کرده‌اند، خارج کنند.

فارس به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دانیلو تونینلی» وزیر حمل‌ونقل ایتالیا، حادثه رخ داده را یک «تراژدی بزرگ» توصیف کرده است. «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا هم در پیامی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت که تیم او شرایط را تحت نظر دارند و در حال حاضر ۲۰۰ امدادگر و آتش‌نشان در محل حضور دارند.

آتش‌نشانی محلی هم  بلافاصله پس از حادثه اعلام کرد که این پل حدود ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی و در پی بارش باران فروریخته و احتمالا عده‌ای کشته شده‌اند.

یکی از شاهدان به یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا گفته است که زمانی که پل فرو ریخته است، 8 یا 9 دستگاه خودرو بر روی پل بوده‌اند.

پل «پونته موراندی» در سال 1968 ساخته شده بود، اما به دلیل پاره‌ای بازسازی‌ها در سال 2016 مدتی بسته شده بود.

تکمیلی | CNN در خبر فوری اعلام کرد شمار کشته های این حادثه به 35 نفر رسیده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها