تعلیق فعالیت سفارت آمریکا در مصر

تعلیق فعالیت سفارت آمریکا در مصر
يکشنبه 26 شهريور 1391 - 14:47

سفارت آمريكا در پايتخت مصر، از تعليق فعاليت هاي اين سفارتخانه به سبب ادامه اعتراض هاي مردمي در مصر و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبکۀ العالم ، سفارت آمريكا روز يكشنبه در صفحۀ اختصاصی خود در پايگاه اجتماعي "تويتر" اعلام كرد: اين سفارتخانه به سبب ادامه اعتراض هاي مردمي عليه آمريكا در مصر و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي، نمي تواند فعاليت هاي خود را از جمله در زمينه ارائه رواديد را از سربگيرد و فعاليت هاي اين سفارتخانه به موارد ضروري محدود مي شود.
سفارت آمريكا در قاهره چهارشنبه گذشته نيز از تعليق فعاليت بخش صدور رواديد به سبب برگزاري تظاهرات در اطراف اين سفارتخانه خبر داده بود.
در پي توليد و پخش فيلم آمريكايي موهن به رسول اكرم(ص)، اطراف سفارتخانه آمريكا در قاهره از چند روز قبل صحنه اعتراض هاي مردمي عليه اين فيلم است. مسوولان آمريكايي به اتباع خود در تونس نيز توصيه كرده اند تا از اين كشور خارج شوند. واشنگتن همچنين از شهروندان آمريكا خواست از سفر به استان هاي سودان خودداري كنند.
ادامه اعتراض هاي مردمي در كشورهاي عربي عليه فيلم آمريكايي و توهين آميز "برائت از مسلمانان" وزارت امور خارجه امريكا را بر آن داشت تا روز شنبه از خانواده ديپلماتها و كارمندان عادي خود در سفارتخانه هاي اين كشور درتونس و سودان بخواهد به سبب مسائل امنيتي، به كشور بازگردند.


پربیننده ترین خبرها