هشدار ارتش چین به آمریکا

هشدار ارتش چین به آمریکا
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 06:51

ارتش چین با ارسال یادداشتی اعتراضی به آمریکا ، نسبت به سیاست واشنگتن در تقویت ارتباط نظامی با تایوان و زیر پا گذاشتن "اصل یک چین" هشدار داد.

العالم-آسیا

به گزارش تارنمای 'یی سی' چین، در این یادداشت آمده است که تایوان حساس ترین مساله در روابط دو کشور است و چین اجازه نقض حق حاکمیتش را به آمریکا نمی دهد.

این یادداشت را نیروهای مسلح چین در حالی تسلیم آمریکا کرده است که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه لایحه بودجه دفاعی سال 2019 این کشور را امضا و به قانون تبدیل کرده است که ضمیمه آن «مقابله با تهدیدهای چین و تقویت روابط نظامی با تایوان» است.

دولت آمریکا پس از رویارویی تجاری شدید با چین این کشور را از طریق سیاسی نیز در زمینه های مختلف و به ویژه در مساله تایوان تحت فشار گذاشته است.

در همین زمینه 'ووچیان' سخنگوی وزارت دفاع چین این لایحه را خطری برای روابط دو کشور دانست و تاکید کرد چین تقویت روابط نظامی آمریکا با تایوان را بر نمی تابد.

وی در جمع خبرنگاران افزود که آمریکا با بی اعتنایی به 'اصل یک چین' تمام بیانیه های مربوط میان دو کشور در موضوع تایوان را نقض کرده و در مسایل داخلی چین مداخله نموده است.

این مقام چینی اضافه کرد که تایوان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین گره خورده است و پکن به هیچ احد و کشوری اجازه نخواهد داد به هر شکلی از جمله تقویت روابط نظامی با این جزیره، اصل یک چین را خدشه دار کند.

ارزش لایحه دفاعی آمریکا که بالاترین رقم در تاریخ بودجه نظامی این کشور است به 717 میلیارد دلار می رسد و در آن چین یک تهدید برای آمریکا قلمداد شده است.

تمام دستگاه های ذی ربط سیاسی و دیپلماتیک چین از جمله وزارت خارجه و وزارت بازرگانی این کشور با انتشار بیانیه هایی این لایحه را محکوم کرده اند.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تصویب این لایحه را نشانه ای از ذهنیت جنگ سرد آمریکا دانست و تصریح کرد کشورش رسما به واشنگتن در این باره اعتراض کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها