جهانگیری: مذاکره با آمریکا پذیرفتنی نیست

جهانگیری: مذاکره با آمریکا پذیرفتنی نیست
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 12:33

معاون اول رییس جمهوری گفت: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست های خصمانه و توأم با بی احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست.

العالم- ایران/ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در جلسه هم اندیشی با روسای 13 دانشگاه برتر کشور و برخی از اساتید دانشگاه با اشاره به جنگ تبلیغی و روانی آمریکا و رسانه های وابسته آنان علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا با یک جنگ روانی و رسانه ای، افکار عمومی در ایران را با تشویش، نگرانی و ناامیدی نسبت به آینده کشور و نظام مواجه سازند. 

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورمان و خروج غیرقانونی از برجام تصریح کرد: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست های خصمانه و توأم با بی احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست. 
وی افزود: دشمنان سرمایه اجتماعی کشور را نشانه گرفته اند که همه دلسوزان کشور باید با وحدت و همدلی نگذارند سرمایه اجتماعی کشور دچار فرسایش شود.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: امروز مردم و به ویژه نسل جوان نسبت به آینده نگرانی هایی دارند و تلاش ما باید بر محوریت رفع نگرانی مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه متمرکز شود. 
جهانگیری تاکید کرد: در فضای بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به آینده هر نوع سیاست‌گذاری و برنامه ریزی برای کشور با مشکل مواجه می شود بنابراین ایجاد امید و اعتماد نسبت به آینده کشور باید اولویت همه ما باشد. 
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به آگاهی دولت از وجود ضعف در ساختار ارتباطی دولت با نخبگان و مردم گفت: باید این اختلال ارتباطی با کمک صاحبنظران و هم اندیشی دولت با نخبگان مرتفع و مناسبات ارتباطی میان دولت و نخبگان و مردم تقویت شود تا بتوانیم جنگ روانی دشمن را با شکست مواجه کنیم.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی باید به سمتی حرکت کنیم که نخبگان، دانشگاهیان و دانشگاه ها بتوانند نقش واقعی خود را در کشور ایفا کنند و به کانون حل و فصل مشکلات و مسایل کشور تبدیل شوند. 
جهانگیری با بیان این که پس از برجام کشور در مسیر توسعه قرار گرفت، یادآور شد: به دنبال جذب و تأمین منابع مالی برای رفع نیازهای دانشگاه ها و نوسازی و تجهیز بخش های مختلف علمی و اقتصادی در مسیر توسعه کشور بودیم
وی ادامه داد: اولویت نخست همه ما برای اداره مطلوب کشور با توجه به شرایط تحریم به نحوی باشد که به زندگی مردم کمترین آسیب وارد شود چرا که آمریکا در تلاش است با اعمال فشارهای مختلف بر جامعه ما را به عقب نشینی و تسلیم وادار کند اما به فضل الهی و با تلاش و همت مردم و مسئولین این مشکلات را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت و از این شرایط عبور خواهیم کرد. 
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با چهار ماه ابتدای سال گذشته هم به لحاظ فروش نفت و درآمدهای ارزی و هم به لحاظ اختصاص ارز برای تأمین نیازهای اساسی کشور در وضعیت مطمئن تری هستیم تاکید کرد: همه تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط مختلف اندیشیده شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اهمیت وحدت مسئولان کشور و قوای سه گانه در مدیریت شرایط خطیر کنونی و تسهیل فرایندهای تصمیم گیری و اجرایی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تشکیل جلسات مستمر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شاهد وحدت رویه در مواجهه با مسایل مختلف کشور هستیم و دولت نیز در این راستا آمادگی لازم را برای اصلاح فرایندهای تصمیم گیری و اجرایی متناسب با شرایط مختلف را دارد. 
جهانگیری همچنین حل و فصل اختلافات داخلی را ضروری خواند و گفت: همه نخبگان سیاسی و اجتماعی و گروه ها و جریان های سیاسی مختلف باید برای انسجام و وحدت در کشور بیش از پیش تلاش کنند تا اعتماد و امید مردم را ترمیم کنیم. 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها