واکنش مقام عراقی به شایعه بسته شدن گذرگاه های مرزی با ایران به خاطر تحریم آمریکا

واکنش مقام عراقی به شایعه بسته شدن گذرگاه های مرزی با ایران به خاطر تحریم آمریکا
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 19:06

سخنگوی هیات گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق روز چهارشنبه تاکید کرد که فعالیت تجاری در همه گذرگاه های مرزی عراق با جمهوری اسلامی ایران به روال طبیعی جریان دارد.

العالم ـ عراق

سرتیپ "ابراهیم الساعدی" به سایت "الاتجاه پرس" گفته که فعالیت های تجاری و رفت و آمد مسافران بین دو کشور در همه مرزهای عراق با جمهوری اسلامی ایران به روال طبیعی جریان دارد.
وی اضافه کرده که خبرها و ادعاها در خصوص بسته شدن گذرگاه های مرزی عراق با ایران در نتیجه تحریم های یکجانبه اقتصادی آمریکا برضد تهران صحت ندارد.
وی خاطرنشان کرده، هیات گذرگاه های مرزی عراق تاکنون هیچ بخشنامه دولتی در خصوص بستن شدن مرزهایش با جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده است.
سرتیپ الساعدی گفته که حتی گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران به روال طبیعی به فعالیت روزانه خود مشغول هستند و تاکنون هیچ مرزی به دلیل اقدامات یکجانبه امریکا بر ضد ایران بسته نشده است.
به گزارش ایرنا، عراق و ایران دارای 10 گذرگاه مرزی رسمی برای تبادل تجاری و حرکت مسافران هستند که سه مورد از این گذرگاه ها در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
علاوه بر این بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق 12 گذرگاه غیر رسمی برای تجارت پیله وری وجود دارد.
ایران سالانه به طور میانگین شش میلیارد دلار انواع کالاهای غیر نفتی را به عراق صادر می کند و با احتساب فراورده های نفتی و خدمات فنی مهندسی حجم کل تبادل اقتصادی بین دو کشور به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد.
نخست وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی گفت که عراق در بحث اقدام های یکجانبه اقتصادی آمریکا علیه ایران فقط در تعاملات دلاری به آن پایبند است.

پربیننده ترین خبرها