بازتاب گسترده سخنان دبيرکل حزب الله در شبکه هاي اجتماعي صهيونيست ها

بازتاب گسترده سخنان دبيرکل حزب الله در شبکه هاي اجتماعي صهيونيست ها
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 22:10

مقامات صهیونیست درباره سخنرانی دیشب دبیر کل حزب الله لبنان سکوت کرده اند اما سخنرانی وی در میان صهیونیستها در پایگاههای اجتماعی بازتاب زیادی داشته است.

العالم - لبنان

حسن حجازی سردبیر شبکه المنار درباره واکنش صهیونیستها به سخنرانی دیشب سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان یعنی سخنرانی اقتدار و پیروزی و اعلام همراه با افتخارِ قدرت نظامی حزب الله و مقاومت به ویژه پس از پیروزی سال 2006 میلادی و پیروزی های محور مقاومت در منطقه و بازتاب آن در مطبوعات و مسئولان اسرائیلی گفت: واکنش رسمی به این سخنرانی وجود نداشته اما در پایگاههای اجتماعی و مطبوعات اسرائیلی این بخش از سخنان سید حسن نصرالله که حزب الله قوی تر از ارتش اسرائیل است بازتاب بیشتری داشته است و درباره آن بحث می شود و حتی ارتش اسرائیل در این واکنشها به تمسخر گرفته شده و آنان می گویند آنچه سید حسن نصر الله در این خصوص می گوید واقعیت دارد و شعار نیست. حتی برخی از اسرائیلی ها یادآور شدند که این سخنان سید حسن نصر الله شبیه سخنان جمال عبد الناصر رهبر فقید مصر هنگام جنگها با رژیم صهیونیستی است. اسرائیلی ها بر این موضوع متمرکز شدند و بحث و جدال گسترده ای در پایگاههای اجتماعی در این خصوص وجود دارد اما بخشی از اسرائیلی ها بر صداقت دبیر کل حزب الله متمرکز شدند و گفتند این سخنان بر گرفته از واقعیت و حقیقت است و به بخشی از واقعیتها استناد کردند و گفتند ارتش اسرائیل سالیان طولانی است که پیروزی نداشته و در همه این سالها در همه جنگها شکستهای سهمگینی خورده است.

در ادامه گزارش آمده است اسرائیلی ها می گویند ارتش اسرائیل که از همه امکانات و فن آوری ها و قدرت نظامی برخوردار است وقتی نمی تواند با بادبادکها و بالن های آتش زای مبارزان فلسطینی مقابله کند چگونه می تواند با حزب لله لبنان مقابله کند. حتی برخی از وبلاگ نویسان و کاربران پایگاههای اجتماعی (در فلسطین اشغالی) برخی از تحلیلهای اسرائیلی ها را که گفته اند «سخنان سید حسن نصر الله واقعگرایانه نیست» به تمسخر گرفتند و گفتند واقعیتها نشانگر صداقت و درستی سخنان سید حسن نصر الله است.

حسن حجازی درباره علت سکوت مقامات صهیونیستی در قبال سخنرانی دیشب سید حسن نصر الله گفت اشغالگران در برابر بیشتر سخنرانی های دبیر کل حزب الله درباره تحولات و معادلات بزرگ راهبردی سکوت کرده اند و حرفی نزده اند زیرا حرفی برای گفتن ندارند علاوه بر این بخشی از سیاست اسرائیل کم اهمیت جلوه دادن برخی موضوعات است تا بازتاب زیادی نداشته باشد زیرا اشغالگران از میزان تأثیرگذاری این موضوعات بر افکار عمومی اسرائیلی ها آگاه هستند حتی سخنرانی دیروز سید حسن نصر الله تأثیرگذاری و بازتاب زیادی داشت زیرا واکنشها و بحثهای زیادی را در بین شهرک نشینان موجب شده است.

حجازی در پاسخ به این پرسش که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توجه به موانعی که سر راه اجرای توطئه جدید علیه آرمان فلسطین یعنی معامله قرن قرار گرفته به چه چیزی امیدوار است گفت: اشغالگران به جداسازی کرانه باختری و نوار غزه از یکدیگر امیدوارند و تلاش می کنند گامهایی بردارند که زمینه ساز این جداسازی باشند. از طرف دیگر فلسطینیان کاملا با امضای معامله قرن مخالفند. همگان می دانند معامله قرن حقوق فلسطینیان را کاملا زیر پا می گذارد. برخی طرفهای عربی فرمولهای متعددی برای از بین بردن آرمان فلسطین عرضه کرده اند تا فلسطینیان از حقوقشان  در مسئله قدس و آوارگان و کشور فلسطین صرف نظر کنند. رسانه های اسرائیلی می گویند تلاشهای عربی علیه آرمان فلسطین هنوز متوقف نشده است و دولت آمریکا نیز همچنان در این راستا تلاش می کند. نتانیاهو نیز به تلاشهای عربی برای نابودی آرمان فلسطین و سوق دادن فلسطینیان چه بخواهند چه نخواهند به این نوع مذاکرات چشم دوخته است.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها