سرنوشت کنیزکان ایزدی خریداری شده توسط داعش در اروپا

سرنوشت کنیزکان ایزدی خریداری شده توسط داعش در اروپا
جمعه 26 مرداد 1397 - 08:58

منابع خبری جزئیات داستان جالب یک دختر ایزدی با رباینده داعشی او در آلمان را منتشر کردند.

العالم - عراق

روزنامه تایمز انگلیس در تحقیقاتی به قلم ریچارد اسپنسر به روایت داستان جالب دختر ایزدی پرداخت که پس از فرار از دست داعش و سفر به آلمان با صحنه غیرمنتظره ای روبرو و بار دیگر مجبور به فرار شد.

این خبرنگار در تحقیقات خود آورده است: "اشواق" پانزده سال داشت که عناصر مسلح داعش چهارسال پیش با حمله به ایزدی ها در شمال عراق، همه خانواده اش را به اسارت بردند.

اشواق به همراه خواهرش و شمار دیگری از زنان و کودکان در بازار برده فروشان داعش در موصل فروخته و مجبور شد تا با مردی به نام ابوهمام زندگی کند.

اما او توانست از دست ربایندگان خود فرار کرده و به عنوان پناهجو به آلمان برود. در آلمان، توانست با مادرش و تعدادی از اعضای خانواده اش بار دیگر جمع شود.

فوریه گذشته اشواق در حال قدم زدن در شهر اشتوتگارت بود که ناگهان مردی جلوی او را گرفت. اشواق وقتی نگاهی به صورتش انداخت ، "درجا خشکش زد".

اشواق گفت: "او ابوهمام بود؛ با آن چهره زشت و ترسناک. زبانم بند آمده بود؛ وقتی از من به آلمانی پرسید که تو اشواق هستی؟!"

پنج برادر اشواق همچنان مفقود هستند و گمان می رود که خواهرش همچنان اسیر داعش باشد.

اشواق گفت که او و دیگر دختران در مزایده ای در شهر موصل در شمال عراق فروخته شدند و خود او به یکصد دلار به ابوهمام فروخته شد. او در آن روز گریه می کرد اما فایده ای نداشت.

اشواق بعد از فروخته شدن مجبور شد که به سوریه سفر کند و گفت که ابوهمام هر روز او را در طول 10 ماه مورد ضرب و شتم قرار می داد.

وی گفت: روزی که با ابوهمام در اشتوتگارت رودر رو شدم؛ به من گفت که ابوهمام هستم و تو مدتی با من در موصل بودی، و می دانم که کجا ساکن هستی و با چه کسی هستی و چه می کنی.

اشواق خود را از ابوهمام پنهان کرد و پلیس و مسئولان رسیدگی به امور پناهندگان در آلمان و برادرش را در جریان گذاشت و پلیس از طریق تصاویر دوربین های مدار بسته بازار او را شناسایی کرد اما به اشواق گفت که نمی تواند کاری انجام دهد زیرا ابوهمام نیز نامش به عنوان یک پناهجو در فهرست پناهجویان ثبت شده است.

اشواق اکنون در منطقه کردستان عراق با مادرش زندگی می کند. او گفت که دیگر تمایلی برای باقی مانده در آلمان ندارد و هرگز به آلمان بازنخواهد گشت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها