واکنش مردم عراق در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران +فیلم

جمعه 26 مرداد 1397 - 11:59

واکنش های مردمی عراق در مقابل تحریم آمریکا علیه ایران در سطحی گسترده در حال افزایش است، نمایندگانی از بخش خصوصی این کشور اعلام کرده اند که نه تنها تجارت با ایران همچنان ادامه دارد بلکه قراردادهای جدیدی با این کشور بسته خواهد شد.

العالم - عراق

به دنبال آغاز اجرای تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، واکنش های گسترده مردم عراق در مقابل این تحریم ها نیز شدت گرفته است به طوری که اغلب نیروهای سیاسی عراقی اعلام کرده اند که به تحریم های آمریکا پایبند نخواهند بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرده است که بخشی از تجارت با ایران به قوت خود باقی خواهد ماند. منابع نزدیک به العبادی گفته اند که عراق سعی کرده است که از تحریم های آمریکا علیه ایران استثنا شود.

زیان های ناشی از تحریم آمریکا علیه ایران فقط متوجه ملت ایران نیست بلکه کشورهای دیگر را هم که منافع تجاری مشترک با ایران دارند به ویژه عراق را درگیر کرده است؛ حجم مبادلات تجاری بین دو کشور سالانه به میلیاردها دلار می رسد... بخش خصوصی عراق هنوز هم روابط تجاری محکمی با ایران دارد و به تازگی یادداشت تفاهمی برای صدور سیم و کابل از ایران به عراق بین دو کشور امضا شده است.

نمایندگان بخش خصوصی عراق نیز تصریح کرده اند که تحریم آمریکا آنها را شامل نمی شود و معامله با ایران بر اساس ارز ادامه می یابد.

عراقی ها تلاش می کنند روابط تجاری بین ایران و عراق بنا بر منافع دو ملت ادامه یابد و تقویت شود.

وسام تمیمی، خبرنگار العالم گفته است که در سایه تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ملت عراق مخالفت خود را با سیاست های آمریکا علیه ملت های مسلمان اعلام می کنند.

پربیننده ترین خبرها