برای جلوگیری از عملیات هوایی ارتش سوریه؛

ادعای رأی الیوم: ترکیه ایست‌ و بازرسی های خود در شمال سوریه را به ضد هوایی مجهز می‌کند

ادعای رأی الیوم: ترکیه ایست‌ و بازرسی های خود در شمال سوریه را به ضد هوایی مجهز می‌کند
جمعه 26 مرداد 1397 - 17:48

یک پایگاه خبری مدعی شد که ترکیه قرار است ایست‌وبازرسیهایی را که در شمال سوریه ایجاد کرده بود به ضد هوایی مجهز کند و اعلام کرده که به ارتش سوریه اجازه نخواهد داد در ادلب عملیات کند.

العالم - ترکیه

«یاسین اکتای» مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد ارتش سوریه در استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور عملیات نظامی انجام دهد.

اکتای در گفت‌وگو با روزنامه «ینی شفق» ترکیه اظهار داشت که این کشور تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا در ادلب عملیات نظامی صورت نگیرد.

وی با این ادعا که ارتش سوریه نمی‌تواند افراد غیر نظامی را به بهانه حضور یک گروه تروریستی (جبهه النصره) بمباران کند، تصریح کرد که ترکیه در قبال این مسئله سکوت نخواهد کرد.

این مسئول تُرکیه‌ای با بیان اینکه در صورت حمله ارتش سوریه به ادلب، افراد حاضر در این استان به سمت ترکیه عزیمت خواهند کرد، مدعی شد که ترکیه در کنار غیر نظامیان ادلب خواهد ایستاد.

پایگاه خبری «رأی الیوم» امروز جمعه با انتشار یادداشتی به قلم «کمال خلف» به مخالفت ترکیه با عملیات ارتش سوریه در ادلب پرداخت و نوشت، دمشق به تهدیدهای مکرر ترکیه پاسخی نداده است و به روند ارسال تجهیزات به اطراف ادلب ادامه می‌دهد.

این پایگاه در ادامه ادعا کرد، روز گذشته نشستی بین افسران تُرکیه‌ای و افراد سرشناس حاضر در روستاها و شهرکهای ریف جنوبی ادلب و ریف شمالی حماه برگزار شده و در جریان آن دیدگاه دولت ترکیه درباره منطقه کاهش تنش ادلب توضیح داده شده است.

به گزارش رأی الیوم، در این نشست، افسران تٌرکیه‌ای اعلام کردند که پستهای ایست و بازرسی وابسته به ارتش ترکیه در این منطقه به زودی به ضد هوایی مجهز خواهد شد تا از هر گونه حمله هوایی ناگهانی ارتش سوریه جلوگیری کند.

آنکارا پستهای ایست و بازرسی خود را در شمال سوریه تقویت کرده و تعداد سربازان حاضر در آن را افزایش داده است.

رأی الیوم اعلام کرد که ترکیه از مسکو فرصت خواسته است تا وضعیت ادلب را مرتب کند، ولی ظاهرا روسیه با این خواسته تا کنون موافقت نکرده و در انتظار نشست سه جانبه ای است که روسیه، ترکیه و ایران ماه آتی در تهران برگزار خواهند کرد.

در همین راستا، «اتاق عملیات ریف جنوبی حلب» وابسته به تروریستها در شمال سوریه اعلام کرد که چند روستا در ریف جنوبی حلب «مناطق نظامی» است و از ساکنان آن خواست که این مناطق را تخلیه کنند.

این اتاق عملیات اعلام کرد که این مناطق شامل روستاهای «جزرایا، زمار، العثمانیة، جدیدة طلافح، حویر العیس، تل باجر، بانص و برنة» است که در واقع در تداخل با خطوط درگیری با ارتش سوریه قرار دارد.

تروریستهای تحریر الشام نیز مدعی شدند که هر نیرویی را که وارد شمال سوریه شوند، بیرون خواهند راند.

منابع آگاه هم اعلام کردند که تروریستهای تحریر الشام در ادلب و ریف آن، در آماده‌باش کامل هستند و تجهیزات و سلاح نظامی به دست این عناصر رسیده است که گفته می‌شود از طریق مرزهای ترکیه وارد مناطق تحت اشغال این گروه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها