شیخ الاسلام: رزمایش آمریکا، امنیت خلیج فارس را تهدید می کند

شیخ الاسلام: رزمایش آمریکا، امنیت خلیج فارس را تهدید می کند
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 15:27

تهران، العالم- مشاور امور بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران رزمايش آمريكا و شماري از كشورهاي ديگر در خليج فارس را تهديدي براي امنيت منطقه مي داند و آن را محکوم مي کند.

"حسين شيخ الاسلام" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمريكا، از يك سو سعي دارد راهي براي برون رفت از بحران هاي خود بيابد و نظامي نوين در منطقه ايجاد كند و از سوي ديگر سعي مي كند هم پيمانان منطقه اي خود را در تحركات و رزمايش هاي نظاميش شريك كند.

وي هدف آمريكا از شريك كردن كشورهاي منطقه در رزمايش نظامي را تلاش براي تاثيرگذاري بر تلاش هاي كميته چهارجانبه به رهبري جمهوري اسلامي ايران، براي برون رفت سوريه از بحران دانست.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه "آن ها دچار ياس و استيصال شده اند"، از كشورهاي همسايه ايران خواست در قبال اين توطئه هوشيار باشند و از گسترش حضور بيگانگان در اراضي اين كشورها جلوگيري كنند، زيرا هدف بيگانگان بدون تاكيد تاثيرگذاري بر ايران و نقش راهبردي اين كشور در منطقه است.

وي افزود: ايران بر اين باور است كه امنيت و ثبات منطقه جز با مشاركت فعال كشورهاي منطقه محقق نمي شود و براي رسيدن به اين هدف بايد يك سامانه امنيتي مستقل با مشاركت كشورهاي منطقه شكل بگيرد و جمهوري اسلامي تلاش مي كند اين سامانه را تشكيل دهد.

" حسين شيخ الاسلام " در پايان تاكيد كرد: جمهوری اسلامی ايران، برگزاري اين گونه رزمايش هاي تحريك آميز را كه منطقه را به سمت نظامي گري سوق مي دهد، محكوم مي كند.

لازم به ذکر است رزمايش دريايي آمريكا در خليج فارس با مشاركت 30 كشور از شش قاره جهان و با حضور انگليس، عربستان و امارات برگزار مي شود و گفته مي شود اين رزمايش، بزرگ ترين رزمايش بين المللي است كه در خاورميانه برگزار شده است.



پربیننده ترین خبرها