تهدید «محمود عباس» به تحریم کامل غزه

تهدید «محمود عباس» به تحریم کامل غزه
شنبه 27 مرداد 1397 - 11:12

یک شبکه اسرائیلی مدعی شد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده در صورتی که حماس با رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس امضا کند، حمایت مالی خود از غزه را به صورت کامل قطع خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از چند دور مذاکره میان گروه‌های فلسطینی با اعضای سازمان اطلاعات مصر طی حدودا یک ماه اخیر، اکنون قاهره به تثبیت توافق آتش‌بس جدیدی بر پایه توافق امضا شده در سال 2014 (پس از جنگ 51 روزه علیه غزه) میان حماس و رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شود.

منابع فلسطینی و اسرائیلی از موافقت ابتدایی حماس و رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند اما مشکل اصلی مخالفت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شکل و محتوای این آتش‌بس است، علیرغم اینکه مصر به عباس اطمینان خاطر داده این پرونده بدون نهایی شدن آشتی داخلی فلسطینی و بازگشت نوار غزه تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان به سرانجام نخواهد رسید .

در همین راستا، شبکه اسرائیلی «ریشت کان» مدعی شد محمود عباس تهدید کرده اگر حماس به توافق آتش‌بس با «اسرائیل» برسد ، حمایت مالی خود از نوار غزه را به صورت کامل متوقف می‌کند.

این شبکه به نقل از یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان (که نامی از وی نبرده) گزارش داد: فردای امضای اینچنین توافقی، فورا 96 میلیون دلاری را که هر ماه به غزه می‌فرستیم، متوقف خواهیم کرد؛ ما دستگاه عابربانک نیستیم، اگر حماس توافقی با طرفی امضا کند مسئولیت کامل آن نیز بر عهده خودش است.

حماس اعلام کرده مذاکرات مربوط به آتش‌بس پس از عید قربان (31 مرداد) ازسرگرفته خواهد شد و هنوز نتیجه در این خصوص، نهایی نشده است.

از طرفی دیگر کانال 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امشب (شنبه شب) موضع این رژیم در خصوص مذاکرات آتش‌بس و ادامه آن اعلام خواهد کرد. این در حالی است که روزنامه هاآرتص هفته گذشته از نهایی شدن توافق مذکور خبر داده بود اما طرف‌های فلسطینی اعلام کردند این خبر صحت ندارد.

پربیننده ترین خبرها