شبیه ساز پایه ثابت بالگرد 206 رونمایی شد

شبیه ساز پایه ثابت بالگرد 206 رونمایی شد
شنبه 27 مرداد 1397 - 12:17

«شبیه ساز پایه ثابت ارتقایافته بالگرد 206» که به همت معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، بهینه سازی و به روزرسانی شده است، صبح امروز شنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

العالم - ایران / سیاسی

شبیه سازها امروز به عنوان یکی از وسایل کمک آموزشی مدرن در دنیا محسوب می شوند و تمام کشورهای سازنده بالگردها که دارای بزرگترین فناوری این سیستم هستند، با استفاده از همین شبیه سازها بخشی از آموزش ها و مهارت های خلبانان خود را تکمیل می کنند.

امروزه دیگر برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست که برای آموزش خلبانان از بالگردهای واقعی استفاده کنند زیرا هزینه های زیادی دربردارد و بر این اساس هوانیروز به ویژه طی یک دهه اخیر در زمینه ساخت شبیه سازها اقدامات خوبی را انجام داده است.

از سوی دیگر پرواز با شبیه ساز موجب می شود که ما بتوانیم در زمینه مصرف قطعات واقعی بالگرد، عمر واقعی بالگرد و سوخت صرفه جویی کنیم.

استفاده از شبیه سازهای بالگرد زمینه کاهش خطرات و ریسک پذیری، تلفات جانی و مالی و افزایش کیفیت آموزش ها را برای دانشجویان خلبانی فراهم می کند.

با توجه به اینکه شبیه سازهای بالگرد به صورت نرم افزاری برنامه ریزی شده و قابل اجرا هستند، خلبان می تواند با استفاده از این شبیه سازها پرواز در شب، هوای مه آلود، برفی و بارانی و سایر شرایط بد جوی را تجربه کند در صورتی که اگر این پروازها در شرایط واقعی انجام شود، هزاران حادثه و اتفاق در کمین خلبانان است.

با توجه به اینکه امروزه متخصصان هوانیروز به توانایی شبیه سازهای بالگرد دست یافته اند، پرواز با شبیه ساز برای خلبان بسیار مفید، مناسب و مقرون به صرفه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در حاشیه این رونمایی از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای هوانیروز ارتش در حوزه آبکاری قطعات هوایی، کامپوزیت، تولید فیلترهای هوایی، لاستیک سازی بازدید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها