رسانه پاکستانی: آسیا و پاکستان پیشنهاد نفتی ایران را بپذیرند

رسانه پاکستانی: آسیا و پاکستان پیشنهاد نفتی ایران را بپذیرند
شنبه 27 مرداد 1397 - 18:58

روزنامه های اردو زبان "امت و نوای وقت" پاکستان در مقاله هایی با اشاره به اینکه ایران بر ‌اساس عرف بازار به مشتریان نفتی تخفیف می‌دهد، نوشتند: کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان پیشنهاد نفتی ایران را بپذیرند.

العالم ـ آسیا

در مقاله روز چهارشنبه روزنامه "امت و نوای وقت" پاکستان با عنوان "پیشنهاد تخفیف نفتی ایران" آمده است: اوضاع جهانی با سرعت رو به نگرانی پیش می رود و افزایش روز افزون این روند نگران کننده است.
در این رسانه ها آمده است: پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی رفتار آمریکا به شدت به تجاوز تمایل داشته و حتی منجر به جنگ در بسیاری کشورها و سلطه بر کشورهای مستضعف شد.
این مقاله می افزاید: ایران با همین دورنما به کشورهای آسیایی پیشنهاد کرده که حاضر است نفت را با تخفیف به آنان ارائه دهد. بر اساس این مقاله ها، بسیاری کشورها در اثر تحریم های مختلف اینک با بحران شدید مالی مواجه شده اند و ایران برای کمک به حل این بحران، پیشنهاد تامین نفت و گاز ارزان قیمت به آن کشورها را اعلام کرده که کاملا مطابق با اصول بازار جهانی است.
در ادامه این مقاله آمده است: پس از امضای برجام با ایران در دوران باراک اوباما انتظار می رفت جهان به سوی صلح و آرامش پیش برود، ولی دونالد ترامپ برجام را لغو و صلح جهانی را به مخاطره انداخت.
در بخش پایانی این مقاله ها آمده است: چین و هند به عنوان مشتریان عمده نفت ایران، اعلام کرده اند که ملزم به رعایت تحریم تحریم های آمریکایی نیستند و دیگر کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان نیز باید از پیشنهاد ایران استفاده کنند.
به گزارش ایرنا یک منبع آگاه در وزارت نفت با تایید تخفیف ایران در فروش نفت به مشتریان آسیایی گفت: این اقدام براساس عرف بازار و مطابق با تخفیف ارائه شده از سوی سایر صادرکنندگان است.
این مقام نفتی اخیرا در خصوص مطالب منتشر‌ شده مبنی بر ارزان‌ فروشی نفت ایران به مشتریان آسیایی افزود: دادن تخفیف به مشتریان، جزئی از ذات بازارهای جهانی به شمار می‌رود که از سوی همه صادرکنندگان نفت انجام می‌شود.
وی گفت: بر این اساس، با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، فعالیت رقبا صادرکنندگان نفت برای اعطای تخفیف به خریداران تصمیم‌گیری می‌کنند.
این مقام مسوول یادآور شد: دادن تخفیف به مشتریان، اغلب برای تک‌محموله‌ها انجام می‌شود و فروش نفت به‌صورت بلند‌مدت، طبق قراردادها در حال انجام است.
پایگاه خبری پلاتس آمریکا پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود: ایران، برای همه انواع نفتی که در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) از جزیره خارک به مقصد کشورهای آسیایی بارگیری می‌کند، تخفیف قائل شده است.

پربیننده ترین خبرها