طی دو روز گذشته

کشته شدن 140 مزدور ائتلاف سعودی در "الدریهمی"

کشته شدن 140 مزدور ائتلاف سعودی در
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 01:05

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی 48 ساعت گذشته، 376 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

العالم-یمن

وزارت دفاع یمن شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از افزایش شمار کشته‌های 48 ساعت اخیر ائتلاف سعودی به بیش از ۱۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با مقاومت خود در جبهه «الدُریهمی» واقع در غرب یمن، توانسته‌اند پیشروی نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در این جبهه را متوقف کنند.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «طی ۴۸ ساعت درگیری با متجاوزان در الدریهمی، ۱۴۰ نفر از متجاوزان و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ۲۳۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند».

وزارت دفاع یمن گفته که ۴۰ نفر از نیروهای «مزدور» ائتلاف در حال فرار بوده‌اند که عامدانه از سوی جنگنده‌های سعودی هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی از سه محور به شهرستان الدریهمی حمله کردند که در هر سه محور شکست خوردند.

وزارت دفاع یمن همچنین از انهدام ۱۵ خودروی زرهی و نظامی خبر داد که در بین آن‌ها یک خوردوی «اوشکوش» ساخت آمریکا وجود دارد.

وزارت دفاع یمن سه‌شنبه هفته گذشته نیز اعلام کرده بود از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی برای اشغالی الدریهمی، این ائتلاف ۱۸۰ کشته و ۱۳۶ زخمی داده است.

ائتلاف متجاوز سعودی بعد از شکست اولین دور از عملیات نظامی در شهر و بندر الحدیده در خرداد ماه، از ۲۱ مرداد ماه، دومین عملیات خود را از جنوب الحدیده و منطقه الدریهمی آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها