نخست‎وزیر بلاروس برکنار شد

نخست‎وزیر بلاروس برکنار شد
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 02:34

رئیس جمهوری بلاروس در پی نارضایتی از عملکرد دولت این کشور، نخست وزیر و چند مقام ارشد کابینه دولت را برکنار کرد.

العالم-اروپا

«آلکساندر لوکاشنکو» روز شنبه «آندره کوبیاکوف» را از مقام نخست وزیری برکنار کرد.

بجای کوبیاکوف، «سرگئی روماس» رئیس سابق بانک توسعه بلاروس به عنوان نخست وزیر بلاروس منصوب شد.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین معاونین نخست وزیر را برکنار و بجای آنها «آلکساندر تورچین» را به عنوان معاون نخست وزیر، «ایگور لیاشنکو» را به عنوان معاون نخست وزیر در امور صنایع و بخش انرژی، «ولادیمیر کوخاروف» را به معاونت نخست وزیر در امور ساختمان سازی و خدمات مسکن و حمل ونقل و «ایگور پتریشنکو» را به معاونت نخست وزیر در امور اجتماعی و بهداشت و آموزش منصوب کرد.

به فرمان رئیس جمهوری بلاروس، «دیمیتری میکولنوک» به عنوان وزیر شهرسازی و ساختمان سازی، «پاول اوتیوپین» وزیر صنایع، «کنستانتین شولگان» وزیر ارتباطات و انفورماتیک و «دیمیتری کروتوی» وزیر اقتصاد منصوب شدند.

«رومان گولوچنکو» نیز رئیس کمیته دولتی نظامی و صنایع بلاروس شد.

رئیس جمهوری بلاروس چند روز پیش از مقام های دولتی بخاطر بی تفاوتی نسبت به کار دولت و وظایف محوله از جمله نادیده گرفتن دستورات خود برای توسعه منطقه اورشانسک در استان ویتبسک انتقاد کرده بود.

وضعیت اقتصادی بلاروس چندان مناسب نیست و این کشور به تازگی از روسیه برای تجدید بدهی معوقه به مسکو یک میلیارد دلار وام خواسته است.

بخش قابل توجهی از درآمد بلاروس از راه بازفروش نفت روسیه و صادرات فرآورده های نفتی در بازار این کشور و اروپا تامین می شود.

روسیه به تازگی بهای نفتی که به بلاروس می داد را افزایش داد و امکان کسب درآمد از صادرات مجدد نفت روسیه را برای این کشور غیرممکن کرد که در نتیجه آن درآمد مینسک به شدت کاهش یافت.

رئیس جمهوری بلاروس از این رویکرد روسیه انتقاد کرده و خواستار بازنگری در سیاست مسکو در قبال مینسک شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها